|
|
کدخبر: ۱۷۹۶۸۵

اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب

رئیس جمهوری تاکید کرد: مردم در انتخابات در تراز بالاترین دمکراسی های جهان حضور پیدا کردند، مردمی که دارای مشکلات اقتصادی هستند اما به پول «نه» گفتند و به خوبی اعلام کردند که می فهمیم آب شور عطش را کم نمی کند.

به گزارشگروه سیاسی امیدنیوزعصر امروز دکتر روحانی به مناسبت برگزیده شدن در انتخابات ریاست جمهوری در نشستی خبری شرکت کردند، گزیده صحبتهای ایشان را در زیر میخوانیم:

بسیار خوشحالم که امروز از طریق رسانه های جمعی می توانم با ملت بزرگ ایران صحبت کنم، ملت بزرگی که بزرگ ترین حضور خود را به نمایش گذاشت، ۴۲ میلیون جمعیت که اگر می توانستند همه آنهایی که در صف بودند رای آنها را اخذ کنند، انتخابات ما به ۴۵ میلیون رای می رسید.


روحانی با بیان این که حضور ۴۵ میلیونی ملت ایران پای صندوق آرا یک حضور بی نظیر در تاریخ ایران بود، اظهار داشت: مردم با این حضور و با این انتخاب خواستند بگویند که در کشور ما تکثر به رسمیت شناخته شده است و هیچ گروه، هیچ جناح، هیچ تفکری وهیچ ایده ای قابل حذف نیست، همه هستند، همه حضور دارند و از همه باید برای ساختن ایران پرآوازه بهره بگیریم.


وی اضافه کرد: در این انتخابات مردم در تراز بالاترین دموکراسی های جهان حضور پیدا کردند، مردمی که دارای مشکلات اقتصادی هستند و مردمی که در روستاها با مشکلات زندگی می کنند اما به پول «نه» گفتند.


روحانی اضافه کرد: مردم به خوبی اعلام کردند که ما می فهمیم آب شور عطش را کم نمی کند، مردمی که به فکر اقتصاد بزرگ تر هستند به درآمد ملی ۲.۵برابری تخیلی «نه» گفتند، نه مردم به فریبکاران مهم ترین بخش آن بود.
وی ادامه داد: تلاش کردند به مردم بگویند دین مردم در خطر است، تلاش کردند بگویند سند ۲۰۳۰ که این سند ریشه آن مربوط به سال ۱۹۹۰می شود، علیه دین مردم است، سندی که «نه» ما هیچ کشوری آن را امضا نکرده است.
رئیس جمهوری منتخب افزود: سندی که به عنوان اقدام عمل و یک توصیه است، سندی که دولت یازدهم به صراحت نوشته است آنهایی که با قانون، دین، اخلاق و فرهنگ ما سازگار نیست، نمی پذیریم و کان لم یکن است.
روحانی افزود: مردم ما متدین هستند به دین و فرهنگ خود بسیار حساس هستند اما این دروغ ها کارگر نیفتاد، مردم به تخریب نه گفتند، نه به سخنان غیر دقیق گفتند، مردم «آری» به اتحاد، تعامل، اعتدال وعقلانیت گفتند.
وی خاطرنشان کرد: بسیار مهم بود که مردم ما در این انتخابات به همه نهادها و ارگان ها گفتند هر کس به جای خود، هرکس به کار خود، مردم به نیروهای مسلح ما ازعمق جان عشق می ورزند.


رئیس جمهوری اضافه کرد: مردم ما به رسانه ها هم علاقمند هستند، به قوای دیگر هم علاقمند هستند اما نمی پذیرند که یک نهاد ملی یا حتی به یک معنا فراملی به فروملی تبدیل شود.
روحانی ادامه داد: مردم به یک جناح گفتند ما احترام نهادهای خود را حفظ خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد یک گروه اندک از نهادی که متعلق به کل مردم است …، ولایت فقیه رهبر معظم انقلاب متعلق به کل ملت ایران، تعلق به گروه یا جناح خاص ندارد.
وی تصریح کرد: مردم به پایین آوردن مقام رهبری و سپاه نه گفتند. مردم به پایین آوردن مقام سپاه، بسیج، ارتش ونیروهای مسلح نه گفتند، سپاه متعلق به کل ملت ایران است.

**پیام انقلاب ما همبستگی ملی و گفت و گوی بین المللی است
رئیس جمهوری همچنین با بیان این که مردم خواستند اعلام کنند که یک ملت هستیم و صدای ما باید شنیده شود، گفت: ترانه همه مردم و صدای موسیقی وحدتشان یکسان بود. همه اقوام و همه مذاهب، روستایی و شهری و همه، مثل هم رای دادند و همه گفتند ما یک مسیر را انتخاب کرده ایم. چرا وحدت، چرا اعتدال، چرا عقلانیت، برای پیشرفت و اقتصاد کشورمان، مردم می دانند اقتصاد ما بدون وحدت و اتحاد پیشرفت نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: مردم می دانند اقتصاد ما بدون رقابت معقولی که رقابت بر مبنای کیفیت محصول باشد نه برمبنای قدرت سیاسی یا امنیتی و آنگاه است که اقتصاد ما پیشرفت می کند.
وی با بیان این که مردم ما به برنامه رای دادند و می دانستند که اقتصاد و اشتغال با سرمایه گذاری امکان پذیر است، افزود: سرمایه گذاری نیز در سایه امنیت و آرامش، آزادی و تعامل سازمنده با جهان امکان پذیر است.
رئیس جمهوری مننتخب دوازدهم همچنین گفت: مردم ما خواستند بگویند هیچ کس حق ندارد سلیقه خود را به دیگران تحمیل کند و همه باید تابع قانون باشیم و هیچ فرد و نهادی، فرای قانون نمی شناسیم و سلیقه ها بجای خود محترم است اما تحمیل سلیقه معنا و مفهوم ندارد.
روحانی همچنین اظهار داشت: مردم ما می خواهد طبق دین و فرهنگ و انقلابشان باشد و مردم بهتر از همه معنای انقلاب را می فهمند و این مردم بودند که در انقلاب، همه در کنار هم در خیابان گفتند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و انقلاب بجز این سه کلمه نیست.
وی تصریح کرد: همه مردم ما رای دادند و هیچ کس حق ندارد انقلاب را به درون خیمه خود بکشاند. انقلاب، دین و اعتقادات آسمانی بر سر مااست. همه مردم ما نسبت به دین و انقلاب خود حساس هستند.
دوازدهمین رئیس جمهوری منتخب همچنین گفت: انتخابات ما یک پیام داشت و مردم ما خواستند بگویند، ای همه مسئولین مردم را باور کنید و مردم یعنی قدرت ملی، فرهنگ ایرانی و اسلامیت، انقلاب اسلامی، دموکراسی و باید جوانان، زنان، اقوام و مرزنشینان را باور کنیم و رای مرزنشیان، روستاییان، حاشیه نشین های کلان شهرها را ببیند، با آن که در فشار و رحمت هستند ولی برای آرامش و سرنوشت خود پای صندوق های رای آمدند.


وی افزود: مردم خواستند بگویند پیشاپیش ۴۰ سالگی انقلاب را جشن گرفته ایم و بگویند برای قرن آینده یعنی سال ۱۴۰۰ خود را آماده کرده ایم و به ملت های منطقه بگویند ما در کنار شما هستیم و دولت دوازدهم و ملت ایران در کنار شما است و به حول و قوه الهی تروریسم را ریشه کن و در طول چهار سال آینده ثبات را به منطقه بر می گردانیم.
وی اظهار داشت: ما خواستیم به دنیا بگوییم که ما با احترام متقابل و منافع مشترک، با هم تعامل و همکاری می کنیم و خواستیم به دنیا بگوییم پیشرفت جهان بدون وحدت و هماهنگی و بدون همزیستی مسالمت آمیز امکان پذیر نیست و خلاصه پیام انتخابات ما هبستگی ملی و گفت وگوی بین المللی بود.
به گزارش ایرنا، نخستین نشست خبری رئیس جمهوری پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ عصر امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.
در این نشست خبری محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد شریعتمداری معاون اجرائی رئیس جمهوری، شهیندخت مولاوردی و جمعی دیگر از اعضای هیات دولت حضور دارند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار