|
|
کدخبر: ۱۷۹۷۷۲

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: این کشور به طور رسمی از توافق سال ۲۰۱۵ پاریس درخصوص تغییرات آب و هوایی خارج می شود.

به گزارش امید نیوزاز ایرنا دونالد ترامپ دقایقی پیش اعلام کرد که این کشور رسما فرایند خروج از توافق آب و هوایی پاریس را آغاز می کند.
ترامپ با این توجیه که عضویت در توافقنامه آب و هوایی به ضرر اقتصاد کشورش خواهد بود و قادر به دستیابی به اهداف این توافقنامه نیز نخواهد بود، خروج آمریکا را از این توافقنامه اعلام کرد و گفت: از همین امروز کشورش اجرای مفاد این توافقنامه را متوقف خواهد کرد.
وی در عین حال افزود: با خروج از این توافقنامه آماده خواهد بود تا مذاکرات جدیدی را برای پیوستن دوباره تحت شرایط ویژه ای که منافع کشورش را تضمین کند، آغاز کند.
ترامپ گفت در صورتی که موفق به رسیدن به توافق بهتری بشود این کار را خواهد کرد و در صورتی که نشود هم برای او اهمیتی ندارد.
وی تاکید کرد که با این تصمیم همه تعهداتی را که کشورش در قبال این توافقنامه دارد از جمله محدودیت تولید گاز کربن که از مقررات زمان رییس جمهور سابق این کشور بود، کنار خواهد گذاشت و علاوه بر این کمک های مالی کشورش به صندوق ویژه تغییرات جوی سازمان ملل متحد را که به گفته او هزینه های هنگفتی برای این کشور در بر داشته است، متوقف خواهد کرد.
ترامپ مدعی شد که توافقنامه مذکور که در اثر بی کفایتی اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا شکل گرفته است مشاغل مربوط به ذغال سنگ را از میان نخواهد برد بلکه چنین مشاغلی را به خارج مرزهای این کشور منتقل خواهد کرد.
وی اضافه کرد: توافق قبلی سبب کاهش درآمدهای آمریکا در حوزه های مختلف اقتصادی و تجاری از جمله تولید سیمان، آهن، فولاد، زغال سنگ گاز طبیعی شده که در مجموع تاکنون سه هزار میلیارد دلار زیان اقتصادی برای آمریکا به بار آورده و باعثاز میان رفتن ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار شغل در این کشور شده است.
توافق فوق در سال ۲۰۱۵ میلادی در پاریس به امضای ۱۹۰ کشور جهان رسید. باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده این توافق را امضا کرده بود.
ترامپ دیروز در پیامی توئیتری اعلام کرده بود که ساعت ۳ پنجشنبه(به وقت محلی) تصمیم خود را درخصوص این توافق اعلام خواهد کرد؛ اما ماهیت تصمیم خود را فاش نکرده بود.
وی در دوران رقابت های انتخاباتی وعده داده بود که از توافق پاریس خارج خواهد شد، چرا که این توافق باعثاز میان رفتن فرصت های شغلی در آمریکا می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار