|
|
کدخبر: ۱۷۹۷۷۶

امام جمعه موقت تهران گفت: باحماسه ای که ملت ایران در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه و در پای صندوق های رای با صف های طولانی آفریدند، چشمان دنیا را خیره کرد.

به گزارش امید نیوزآیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد از ملت فهمیده و قدرشناس ایران که به ندای رهبر بزرگوار و اندیشه امام(ره) که مطرح کردن اسلام به دنیا بود، لبیک گفتند تشکر کرد.
وی در ادامه به سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) اسلام را به دنیا ارایه کرد. اسلامی که مرده بود و جز اسم و رسمی از آن نبود.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: البته این اسلام گوشه ای از حقیقت اسلام است و اسلام حقیقی توسط شخص امام زمان(عج) ارایه خواهد شد.
آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: حقیقتی که دنیای استکبار از آن وحشت دارد این است که امام(ره) اسلام را از حوزه های علمیه، کتابخانه ها و مجالس دینی خارج و در خیابان ها، بازارها، تلویزیون ها، رادیوها، خبرگزاری ها و در دنیا چه به عنوان موافق چه به عنوان مخالفت مطرح کرد. عَلم اسلام و پرچم محمد(ص) و علی(ع) در دنیا به اهتزار درآمده است. رحمت خدا بر امام بزرگوار و شهدای ما که این چنین از امام و انقلاب حمایت کردند.
وی با بیان این که خدا در قرآن می فرماید که شما امت واحده هستید و نمی گوید مسلمان و همه یکی هستیم، گفت: دعوت به عبادت خدا، دعوت قرآن است. قرآن راه زندگی را برای همه انسان ها و ادیان تعیین کرده است یعنی مسیحی، یهودی و مسلمان راه زندگی از دیدگاه قرآن این است که به خدا تکیه کنید و ایمان به خدا داشته باشید و راه را از خدا بگیرد.
امام جمعه موقت تهران افزود: رهبر معظم انقلاب در جمع قاریان بین المللی فرمودند که قرآن تمام پاسخ مشکلات بشر را داده است اما ما دعوت قرآن را به درستی پاسخ ندادیم و اگر پاسخ دادیم، جواب غلط دادیم و هرچه رفتیم راه های انحراف بود و دعوت قرآن نبود.
آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: راه درست این است که دست از تفرقه برداریم و باهم باشیم. از این که دولت آمریکا جنایت می‌کند همه ملت این کشور نیستند یا این که سردمداران اسرائیل و صهیونیست‌ها جنایت می کنند، همه یهودی‌ها نیستند.
وی یادآور شد: این که می بینیم در جهان اسلام ظلم و جنایت می شود، قرآن می فرماید که همه بیایید باهم باشید چرا ظلم می کنید بنابراین، این ظلم ها، ناآرامی ها، جنایت‌ها، اضطراب های روحی، یأس جامعه بشری و ناامیدی نسل جوان و فساد برای این است که از خدا بریده‌ و به دنیا توجه کرده ایم.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران به وضعیت جهان اسلام اشاره کرد و گفت: ملت مسلمان باید به قرآن توجه کنند، حاکم سعودی آدمی جانی و بی شرم است. ملت ها در برابر ظلم باید قیام کنند و بایستند.
آیت الله امامی کاشانی درمورد سفر ترامپ به عربستان نیز تاکید کرد: این چه وضعی در دنیا است که ترامپ به خاورمیانه سفر می کند و بعد از این که از ریاض بر می گردد، می گوید که ما رفتیم صدها میلیارد دلار از خاورمیانه به ‌آمریکا برگرداندیم. مگر این ها متعلق به تو و آمریکا بود که تو آن را برگرداندی، غارت کردید و مال ملت و بیت المال را دزدید. این مال که مال حاکم سعودی نیست. حاکم سعودی نوکر تو است.
وی ادامه داد: ترامپ به ملت آمریکا سه بار می گوید شغل ایجاد می کنیم، آمده ام شغل ایجاد کنم، بنابراین امت اسلام و دولت های اسلامی به هوش بیایند. آیا با شخص ترامپ و حاکم سعودی می توان کنار آمد و هماهنگ شد؟ آنها که با بی شرمی با صهیونیست ها به اینجا رسیدند. دنیا را از بین می برند.
وی به شرایط کشورهای یمن، سوریه، بحرین، افغانستان و عراق اشاره و اظهارکرد: این آتشی است که آمریکا روشن کرده است و هیزمش را حاکم سعودی می دهد و با این هیزم در جهان اسلام آتش روشن کرده اند. ملت های مسلمان جهان اسلام باید به هوش بیایند و بیدار شوند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: من به دولت سعودی چیزی نمی‌گویم زیرا تکلیفشان معلوم است، من به کسانی که اهل عربستان و دولت‌های عربی دیگری که حمایت می کنند، می‌گویم که طبق گفته قرآن عمل کنند. مگر این کلمه و حرف قرآن نیست که خدا قرار نداده کافر بر مسلمان غلبه پیدا کند.
آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: آنها که می‌گویند حرمین شریفین را مدیریت می‌کنم، به قرآن عمل نمی کنند و به خدا هم معتقد نیستند، چه برسد به حرمین که اگر معتقد بودند این جنایات را در یمن نمی‌کردند، این همه تروریست پرورش نمی دادند و این همه پول و امکانات به داعش و امثال آنها نمی‌دادند.
وی افزود: حاکمان سعودی بی‌آبروتر از گذشته شده‌اند و هر کس بخواهد با طناب آنها یعنی ترامپ و صهیونیست ها پایین برود به سرنوشت آنها دچار می‌شوند و امیدوارم که خدا همه آنها را نابود کند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: جهان اسلام باید بیدار شود و به این حاکمان دروغین پاسخ قرآن دهند و برخیزند و دولت‌های دیگر حمایت نکنند و بیشتر به سرنوشت بی‌آبروی آنها تن ندهند.
آیت الله امامی کاشانی با بیان این که خداوند نعمت های فراوانی به ایران داده است که باید قدر آن را بدانیم، گفت: ملت ایران می‌داند که در چه شرایطی در دنیا قرار دارد بنابراین در این شرایط فقط باید یک نفر حرف بزند و یک نفر بنویسد و یک ندا بلند باشد و آن ندای شخص ولی امر است و بقیه باید پیروی کنند و نداهای مختلف غلط است.
وی به اقدامات آمریکا علیه ایران اشاره کرد و یادآور شد: سنای آمریکا با تشکیل کمیته‌ای اعلام کرده است باید برای بی‌ثبات کردن ایران اقدام کنیم. البته ۴۰ سال است که این مزخرفات را می‌گویند و خداوند متعال هم با دست همین ملت به دهنشان زده است بنابراین باید کاملا مواظب و مراقب بود و همه با هم رفیق و خدمتگذار در کنار هم باشیم و به رفع معضلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره توجه کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار