|
|
کدخبر: ۱۸۰۶۶۸

نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا ضمن محکوم کردن جدیدترین اظهارات ضدایرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد، این اسرائیل و نه ایران است که به صورت مخفیانه سلاح هسته‌ای تولید می‌کند.

به گزارش افکارنیوز ،

نتانیاهو شامگاه دوشنبه (10 اردیبهشت) در شوی تبلیغاتی جدید علیه ایران، در یک سخنرانی زنده تلویزیونی زونکن و لوح‌های فشرده‌ای تحت عنوان «اسناد و مدارک» نشان داد و مدعی شد بعد از امضای برجام، ایران به صورت مخفیانه بُعد نظامی برنامه هسته‌ای خود را حفظ کرده و تلاش داشته به سلاح اتمی برسد.

«جیل استین» نامزد حزب «سبز» در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا ضمن محکوم کردن اظهارات نتانیاهو در پیام توییتری نوشت:‌«اسرائیل ایران را به داشتن برنامه مخفیانه تسلیحات هسته‌ای متهم می‌کند. اسرائیل برنامه مخفیانه تسلیحات هسته‌ای دارد. ایران از تمامی پیمان‌‌ها و بازرسی‌ها تبعیت می‌کند، اسرائیل از هیچ‌چیز تبعیت نمی‌کند. در اینجا چه کسی متمرد هسته‌ای است؟»

این اظهارات نتانیاهو با واکنش‌های گسترده همراه شده و بسیاری از کارشناسان در نقاط مختلف دنیا مستندات ادعایی اصطلاحاً جدید وی را زیر سوال برده و آنها را قدیمی دانسته‌اند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز چند روز پیش در واکنش به این نمایش نتانیاهو گفت که اگر رژیم صهیونیستی مدرکی درباره برنامه هسته‌ای ایران دارد، خیلی فوری به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دهد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» نیز در واکنش به این اظهارات نوشت که نتانیاهو قصد «کشتن» توافق هسته‌ای را دارد نوشته و در صدد بوده است «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را به خروج از این توافق مجاب کند.

اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح شده است که 12 ماه می (22 اردیبهشت ماه) ضرب‌الاجل ترامپ برای تعیین سرنوشت برجام است و اگر تعلیق تحریم‌های ایران مطابق برجام را برای مدت 120 روز دیگر تمدید نکند، احتمال از بین رفتن برجام وجود دارد.

ایران نیز هشدار داده است که هیچ‌گونه تغییر و اصلاح در برجام را نمی‌پذیرد و حاضر به مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای نیست.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار