|
|
کدخبر: ۱۸۰۷

در پی آزادی تبرئه قاتل یک نوجوان سیاهپوست توسط دادگاهی در آمریکا رئیس جمهوری این کشور خواستار حفظ آرامش مردم شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: پس از آنکه دادگاهی در آمریکا «جرج زیمرمن» متهم اصلی پرونده قتل «ترایون مارتین» را بی گناه دانست، نگرانی ها از به راه افتادن موج جدیدی از اعتراضات ضد دولتی در آمریکا بالا گرفت.

بر این اساس هیئت منصفه ۶ نفره دادگاه مذکور پس از جلسه ای ۱۶ ساعته به این نتیجه رسید که زیمرمن در قتل نوجوان غیرمسلح آمریکایی نقش نداشته است. در همین حال " باراک اوباما " رئیس جمهوری آمریکا از مردم این کشور خواست آرامش خود را حفظ کنند. وی با این ادعا که آمریکا کشوری قانونمدار است تک تک شهروندان این کشور را به آرامش فراخواند.

اوباما بار دیگر با انتقاد از افزایش خشونت در بین شهروندان، خواستار اعمال قوانین شدید برای دارندگان سلاح های گرم شد. این در حالی است که اوایل سال جاری میلادی تلاش دولت آمریکا برای محدود کردن استفاده از سلاح، با مخالفت کنگره بی نتیجه ماند.

زیمرمن که در شب بیست و ششم فوریه ۲۰۱۲ مارتین را به ضرب گلوله از پای درآورده است، در صورت مجرم شناخته شدن به حبس ابد محکوم می شد. با این حال وی در جریان محاکمه نیز در ازای پرداخت یک میلیون دلار وثیقه آزاد شده بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار