|
|
کدخبر: ۱۸۱۰۰۸

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه اروپا ثابت کرده است در مواقع تصمیم گیری تحت تاثیر آمریکا است، گفت: تیم مذاکره کننده بر شروط مطرح شده رهبر انقلاب در مذاکره با اروپا تاکید کند.

کمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اگر در مذاکرات برجام شروط مدنظر رهبری توجه بیشتری می‌شد، دستاورد بهتری به دست می‌آمد اظهار کرد:‌ اکنون نیز رهبری شروطی را برای مذاکره با اروپا مطرح کردند و در واقع این شروط محل امتحان ادعاهای اروپاست. تیم مذاکره کننده ما باید در این شروط پافشاری کنند تا میزان اعتماد نسبت به اروپا سنجیده شود. اگر اروپا بتواند تصمیم مستقلی از آمریکا بگیرد، به ادامه برجام می‌توان امیدوار بود. البته ما نباید مسائل اقتصادی کشور را به خارج گره بزنیم بلکه باید از ظرفیت‌های داخلی خود به اندازه‌ی کافی بهره ببریم.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با اشاره به اتهامات ترامپ و پمپئو علیه کشورمان خاطر نشان کرد:‌ ادعاهای آنها هیچ تازگی نداشت، آنها 40 سال است که به ما به تدریج اتهام وارد می‌کنند و اکنون همه این اتهامات را یکجا بیان کردند. آمریکا ما را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند در حالی که ما قربانی تروریسم هستیم. پایان کار داعش گواهی بر مبارزه ما با تروریسم است. تنها نکته تازه‌ای که آنها بیان کردند این است که پس از تحریم‌های اقتصادی دنبال مذاکره با ایران هستند.

سجادی خاطر نشان کرد:‌ آمریکا در مورد ایران دچار توهم شده است. دلیل آن هم درگیری جناح‌های داخلی در کشور و تخریب‌هایی است که انجام می‌گیرد. ما در این چهل سال پیشرفت‌های بسیار زیادی داشتیم هر چند مردم مشکلات اقتصادی دارد که رهبری هم به آن مشکلات اشاره کرده‌اند. در این چهل سال پیشرفت‌های مهمی داشته‌ایم ولی با این وجود همه در داخل کشور همه همدیگر را تخریب می‌کنند و همین موجب این شده است که آمریکا دچار توهم شده است. مشکلات کشور و مسائلی از قبیل اتفاقات کازرون در ایجاد این توهم نقش موثری دارد. امریکا در مورد مردم وییتنام هم دچار توهم شد. آنها سالها در ویتنام جنگیدند اما در پایان شکست خوردند. کلمه ویتنام در ادبیات سیاسی آمریکا به یک کابوس تبدیل شده است و خود فرماندهان نظامی آمریکا می‌گویند ما مردم ویتنام را نشناختیم. در مورد مردم ایران نیز همین داستان صدق می‌کند.

وی در پایان بیان کرد:‌ آمریکا با اطلاعات ناقصی که از منافقین یا نفوذی‌های خود می‌گیرد، فکر می‌کند که قادر است نظام ما را دچار چالش کند در حالی که این یک توهم است و مردم سخت پای نظام ایستاده‌اند. خروج آمریکا از برجام به اعتبار نداشته آنها را بیشتر لطمه زد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار