|
|
کدخبر: ۱۸۱۹۵۵

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: سوال 10 نماینده عضو این فراکسیون از وزیر امور خارجه درمورد سهم ایران از رژیم حقوقی دریای خزر تقدیم هیات رییسه شد.

به گزارش امیدنیوز ،

قاسم میرزایی نیکو روز یکشنبه اظهارداشت: دستگاه دیپلماسی باید درباره‌ نقش خود در تدوین پیش نویس کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر تهیه شده از سوی روسیه، اساس تقسیم‌بندی‌ها، علت مشخص شدن سهم این کشور و قزاقستان و مذاکرات انجام شده توضیحاتی ارائه کند.

وی یادآور شد: این سوال پس از ارائه به هیات رییسه مجلس به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد و قرار است در این کمیسیون بررسی شود.

نماینده مردم دماوند در مجلس خاطرنشان کرد: حساسیت‌ها نسبت به حق و سهم جمهوری اسلامی ایران از رژیم حقوقی دریای خزر افزایش یافته و این نگرانی وجود دارد که این موارد در پیش نویس تضمین نشده باشد، از این رو ما می خواهیم این مباحث را وزارت امور خارجه شفاف سازی کند.

وی امضا کنندگان این سوال را بهرام پارسایی، عبدالکریم حسین‌زاده، الیاس حضرتی، فاطمه سعیدی، محمدعلی وکیلی، بهروز بنیادی، قاسم میرزایی نیکو، محمود نگهبان، پروانه سلحشوری و علی ابراهیمی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر روز یکشنبه 21 مرداد 97 با حضور رییسان جمهوری پنج کشور ساحلی این دریا به امضا رسید.

تحدید حدود و خط مبدا دو موضوع اصلی است که تصمیم گیری درباره آن به مذاکرات آتی کشورهای ساحلی دریای خزر موکول شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار