|
|
کدخبر: ۱۸۲۱۲۹

عارف علوی که روز یکشنبه به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور پاکستان سوگند یاد کرد، تاکید داشت که تمامی مسئولیت‌ها در راستای توسعه کشور را انجام خواهد داد و یک رئیس جمهور ساکت نخواهد بود.

به گزارش امیدنیوز به نوشته روزنامه نیشن، عارف علوی که روز یکشنبه به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور پاکستان سوگند یاد کرد، تاکید داشت که تمامی مسئولیت‌ها در راستای توسعه کشور را انجام خواهد داد و یک رئیس جمهور ساکت نخواهد بود.

عارف علوی پس از ایراد سوگند به عنوان رئیس جمهور جدید پاکستان گفت: نقشم را برای ارتقای بخش‌های آموزش و بهداشت کشور ایفا خواهم کرد، تامین امکانات رفاهی اولیه برای تمامی مردم عادی پاکستان را تضمین می‌کنم و در عین حال در حوزه قانون اساسی نیز خواهم بود.

عارف علوی: رئیس‌جمهوری ساکت نخواهم بود

عارف علوی، یکی از بنیانگذاران حزب حاکم تحریک انصاف پاکستان یک روز پس از پایان دوره پنج ساله ریاست جمهوری ممنون حسین در کاخ ریاست جمهوری سوگند یاد کرد.

مراسم تحلیف این رئیس جمهور جدید به گذار قدرت صلح‌آمیز پاکستان به دولت جدید این کشور پس از یک کمپین انتخاباتی ناآرام انجامید.

عارف علوی یکی از افراد مورد اعتماد و کلیدی عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان در حزب و همچنین مسائل ملی محسوب می‌شود. وی از سال 2006 به مدت هشت سال به عنوان دبیرکل حزب تحریک انصاف پاکستان خدمت کرد و در سال 2013 و همچنین 2018 به عنوان یکی از اعضای پارلمان از ایالت کراچی انتخاب شد.

در مراسم تحلیف وی بسیاری از مقامات برجسته داخلی و خارجی از جمله نخست وزیر پاکستان، رئیس سنا، رئیس و معاون رئیس پارلمان، قضات دادگاه عالی، وزیر امور خارجه چین، وزیر اطلاعات عربستان سعودی، دیپلمات‌ها و اصحاب رسانه حضور داشتند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار