|
|
کدخبر: ۱۸۲۵۴۳

نماینده آمریکا در ائتلاف ادعایی این کشور علیه داعش ایجاد ثبات در سوریه را به خروج آنچه به گفته وی «نیروهای ایران در سوریه» خوانده شده‌اند، منوط کرد.

به گزارش امید نیوز

«برت مک‌گورک»، نماینده آمریکا در ائتلاف ادعایی این کشور علیه داعش در مصاحبه‌ای روز یکشنبه گفته ایجاد ثبات در سوریه مستلزم این است که نیروهای تحت حمایت ایران بایستی این کشور را ترک کنند.

مک‌‌گورک گفته مأموریت سیاسی و نظامی واشنگتن تضمین ایجاد یک سوریه با ثبات و مستقل بدون حضور نیروهای هم‌پیمان ایران است.

او در مصاحبه‌ای با نشریه آمریکایی نشنال، درباره نیروهای هم‌پیمان ایران در سوریه گفته است: «هیچ‌کس نمی‌خواهد که آنها آنجا باشند. حتی از روس‌ها هم می‌شنویم که آنها نباید آنجا باشند. ما بر همین اساس گفته‌ایم که برای ایجاد سوریه‌ای با ثبات، این نیروها باید آنجا را ترک کنند.»

سخنان مک‌گورک در حالی بیان شده که مقام‌های روسیه بارها از حضور مستشاری ایران در سوریه و همچنین ماندن نیروهای حزب‌الله لبنان در این کشور تا زمان ریشه‌کن شدن تروریسم دفاع کرده‌اند.

تیرماه سال جاری خبرگزاری اینترفکس روسیه به نقل از یک دیپلمات روس که اشاره‌ای به نامش نشده نوشت: «درخواست‌ها برای خروج حزب‌الله از سوریه قبل از ریشه‌کن شدن تروریسم، غیرقابل قبول است.»

نُهم تیرماه (30 ژوئن) «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که به نفع این رژیم است که تروریسم در سوریه شکست بخورد و این همان کاری است که ایران دارد می‌کند.

بوگدانف با دفاع از علت حضور ایران در سوریه، به تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی گفته بود: «حضور ایران در سوریه، اسرائیل را تهدید نمی‌کند... منافع اسرائیل در شکست تروریسم در سوریه است. این همان کاری است که ایران دارد انجام می‌دهد.»

در همین حال، تحلیلگران و رسانه‌های کشورهای غربی بارها تصریح کرده‌اند روسیه اگر هم تمایل به خارج کردن ایران از سوریه داشته باشد، توان انجام این کار را نخواهد داشت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار