|
|
کدخبر: ۱۸۲۹

«مدعیان ولایتمداری آن هم در بالاترین سطح مسوولیت نظام، از شعله‌های تنور «هدفمند سازی» گریختند اما احمدی‌نژاد وارد این تنور شد تا حرف رهبری نظام زمین نماند.»

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، امیرطاهر حسین‌خان مشاور مدیرمسئول و دبیر تحریریه روزنامه شهروند، طی یادداشتی با عنوان «کاری که کسی نکرد» در شماره امروز این روزنامه نوشت:

" عدالت فقط عدالت در مسائل اقتصادی نیست، یک بخش عمده‌اش مساله اقتصاد است. در قضاوت‌ها، در داوری‌ها، در نگاره‌ها، در نظر‌ها، در اظهارات، در موضع‌گیری‌ها، همه بایستی شاخص عدالت را در نظر داشته باشیم. از همه مبتلابه‌تر، همین مساله عدالت اقتصادی و عدم توزیع عادلانه ثروت عمومی و درآمد عمومی ملی بین آحاد جامعه است که نمونه‌های فراوانی دارد که زیاد است و یکی‌اش همین یارانه‌ها است که ما خودمان یارانه می‌دهیم، به فقیر کمتر می‌دهیم، به غنی بیشتر می‌دهیم! الان اینجور است. الان یارانه‌هایی که دولت دارد می‌دهد، بیت‌المال دارد می‌دهد، به فقرا داریم کمتر یارانه می‌دهیم، به اغنیاء بیشتر داریم می‌دهیم. این هدفمند کردن یارانه‌ها که مطرح شده، واقعا یک امر مهمی است. سال‌ها است که این جزو آرزوها است، جزو کارها است. بنده در دولت‌های قبل، دو سه مرتبه کتبا و شفاها به دولت‌ها گفته‌ام، منتها دنبال این نمی‌رفتند، کار سختی است، کار پر دردسری است. همین‌طور ترجیح می‌دادند که بماند. حالا این دولت دنبال این کار رفته. بالاخره باید این را دنبال کنید، ‌ کار ظریفی هم هست. "(مقام معظم رهبری ۱۸ / ۶/۱۳۸۸)

(الف)

نگاهی به سخنان ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نشان‌دهنده این حقیقت است که رئیس دولت دهم یکی از مهم‌ترین آرزو‌های رهبری فرزانه انقلاب را اجرایی کرد. تاکید معظم‌له بر سخت و پر دردسر بودن این کار - هدفمند کردن یارانه‌ها - خود موید این واقعیت است که تیم عمل‌کننده در دولت دهم در عمل و نه کلام، ولایتمداری خود را در سخت‌ترین کارزار به نمایش گذاشت.

(ب)

نقل است روزی یکی از دوستداران امام صادق(ع) نزد ایشان می‌رود و بر امام خرده می‌گیرد که چرا قیام نمی‌کند و مشغول درس و بحثاست. امام اشاره به تنوری می‌کند که در نزدیکی ایشان است و از آن فرد می‌خواهد داخل تنور شود. آن مرد مردد به امام می‌نگرد. در ادامه تردید این مرد، یکی از یاران امام در اجابت فرمان ایشان داخل تنور می‌شود و باقی ماجرا.

رهبری معظم انقلاب در خصوص هدفمندسازی یارانه‌ها، به وضوح اعلام کرده‌اند که از روسای دولت‌های پیشین خواسته‌اند اما آنان اجابت نکردند. در واقع مدعیان ولایتمداری آن هم در بالاترین سطح مسئولیت نظام، از شعله‌های تنور «هدفمندسازی» گریختند اما احمدی‌نژاد وارد این تنور شد تا حرف رهبری نظام زمین نماند. اما همانگونه که آن یار صدیق امام صادق(ع) گداخته‌های داخل تنور را گلستان یافت، برای احمدی‌نژاد نیز همین سرنوشت مقدر شد.

(پ)

در دنیای امروز، سیاستمداران فقط به دنبال کسب آراء و جلب رضایت مردمشان هستند، آن هم به هر قیمت. اگر این رضایت با خراب کردن زندگی آیندگان نیز حاصل شود، در انجام آن تردید ندارند چرا که برای آنان فقط ادامه عمر سیاسی هدف است اما احمدی‌نژاد نشان داد که با همه سیاسیون دنیا فرق دارد. او در حالی با اجرای قانون هفمندسازی یارانه دست به خودکشی سیاسی زد که در اوج محبوبیت بود. به‌راستی چرا؟

اگر بگوییم که او سیاست نمی‌داند، دروغ گفته‌ایم. هنرنمایی او در عرصه‌های داخلی و خارجی سیاست را مردم ایران و جهان بارها دیده‌اند. اگر بگوییم تشنه شهرت است، با زهم به بیراهه رفته‌ایم؛ چرا که اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در کوتاه‌مدت از شهرت او می‌کاهد.

راستی چرا احمدی‌نژاد شانه‌ زیر بار اجرای هدفمند یارانه‌ها داد؟

به اعتقاد نگارنده به دو دلیل:

دلیل اول اینکه احمدی‌نژاد به واقع ولایتمدار راستین است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار