|
|
کدخبر: ۱۸۲۹۸۱

دونالد ترامپ درباره تأثیر خروج آمریکا از سوریه بر اوضاع رژیم صهیونیستی گفت: ما سالانه چندین میلیارد دلار پول به آن‌ها می‌دهیم و وضعشان خوب خواهد بود.

به گزارش امید نیوز ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران و در مسیر بازگشت از عراق، در پاسخ به پرسشی در خصوص تأثیری که خروج آمریکا از سوریه، بر اوضاع رژیم صهیونیستی خواهد گذاشت، گفت: ما سالانه 4.5 میلیارد دلار پول به اسرائیل می‎‌دهیم و آنها وضعشان خوب خواهد بود.

وی افزود: من با نتانیاهو صحبت کردم.  به او گفتم شما می‌دانید ما سالانه 4.5 میلیارد دلار به اسرائیل می‌دهیم. آنها به بهترین شکل از خودشان دفاع می‌کنند.

ترامپ در ادامه اعلام کرد: من کسی هستم که سفارت آمریکا را به اورشلیم ( قدس اشغالی) منتقل کرد. من کسی هستم که علاقمند بود این کار را انجام دهد. بنابراین، راه همین است؛ ما قصد داریم بسیار مراقب اسرائیل باشیم. اسرائیل می خواهد خوب باشد. ما سالانه 4.5 میلیارد دلار به اسرائیل می دهیم و صادقانه بگویم اگر نگاهی به حساب و کتاب‌ها بیاندازید، ما خیلی بیشتر از این‌ها کمک کرده‌ایم و آنها نیز کارشان را به خوبی انجام داده‌اند.

ترامپ در تاریخ 19 دسامبر بطور ناگهانی اعلام کرد آمریکا نزدیک به دو هزار سرباز خود را از سوریه خارج خواهد کرد. همچنین ترامپ روز چهارشنبه در سفر از پیش اعلام نشده خود به عراق از تصمیم خود برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه دفاع کرد. خروج نیروهای آمریکایی همچنین با واکنش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شده است. وی روز یکشنبه در جلسه هفتگی خود در کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: ما بر روی خطوط قرمز خود در سوریه و هرجای دیگر، ثابت قدم ایستاده ایم.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار