|
|
کدخبر: ۱۸۳۰۳۶

حجت‌الاسلام رئیسی:

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زیارت پسینه و پیشینه زندگی زائر را به هم متصل می‌کند؛ زیارت یک پروسه است نه پروژه، گفت: کشوری که محور آن امام رضا(ع) است، همه رفتارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم آن باید متأثر از پایتخت فرهنگی‌اش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم معارفه قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه در دوران زندگی ما فرصت‌های اندکی وجود دارد که باید از آنها در جهت ارتقاء خودمان به سوی پروردگار، عبودت خداوند، خدمتگزاری و گره‌گشایی از مشکلات مردم در جهت رضای خدا و ولی خدا نهایت بهره را ببریم، گفت: امانت داری می‌تواند به این صورت باشد که آنچه به دست آوردیم به دیگری و آیندگان برسانیم اما امانت داری برای یک انسان سالک کف است نه سقف؛ سقف اهداف انسان سالک این است که جز به خدا نیاندیشد، جز برای خدا حرکت نکند و از غیرخدا نترسد.

وی افزود: در مجموعه فرهنگ و معارف دینی هیچ مفهومی گسترده‌تر و فراگیرتر از عدالت وجود ندارد، انبیاء هم آمده‌اند تا عدالت را اجرا کنند، ما هم اگر عدالت انفسی داشته باشیم می‌توانیم عدالت آفاقی ایجاد کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فرهنگ رضوی می‌تواند در زندگی انسان معاصر تحول ایجاد کند که تا رسیدن به این جایگاه فاصله زیادی داریم، ابراز کرد: توسعه ساختار، ساختمان و ابزارها لازم است اما باید قله و نقطه هدف را ببینیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: هر روز زندگی بشر نیازمند قرآن کریم است و فیض این کتاب نورانی بر زندگی بشر می‌تابد که باید از آن بهره‌مند شویم.

وی عنوان کرد: توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم جلوه کوچکی است از آنچه می‌تواند انسان‌های بسیاری را به نام امام رضا(ع) فعال کند تا میلیون‌ها خدمت بی‌منت انجام دهند، هنر ما تنها این است که از این عشق و دلدادگی به امام رضا(ع) در جهت گره گشایی مشکلات جامعه اسلامی بهره‌برداری کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: بهره‌برداری و افزایش بهره‌وری از 30 میلیون زائر که سالانه به مشهد مقدس سفر می‌کنند چگونه انجام می‌شود؟ با این زائران می‌توان بسیاری از اخلاق‌های نادرست جامعه، سوء جریان‌های جامعه، روندهای غلط و روش‌های نادرست را اصلاح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه زیارت پسینه و پیشینه زندگی زائر را به هم متصل می‌کند؛ زیارت یک پروسه است نه پروژه، خاطرنشان کرد: کشوری که محور آن امام رضا(ع) است، همه رفتارهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم آن باید متأثر از پایتخت فرهنگی‌اش باشد.

وی گفت: سازمان در محضر امام رضا(ع) وظیفه بسیار مهمی به عهده دارد و تلاش مضاعفی را می‌طلبد. داشتن نگاه تحولی بسیار مهم است، حق نداریم متوقف شویم و باید در نوع نگرش، فعالیت و اقدام نگاهی پویا داشته باشیم و یقین داریم این حرکت دست گیر ما خواهد شد؛ جلوه‌های این حرکت را دیده‌ایم که خداوند متعال گشایش ایجاد کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید از وجب به وجب فضاهای متعلق به امام رضا(ع) در جهت بصیرت افزایی و معرفت آفرینی استفاده کنیم و تمام این زمین‌ها تبدیل به حرم دوم شود که فعالیت‌های تربیتی صورت گرفته در باغ اردوگاه بیلدر، خاتون و خوردین نمادی از این حرکت جدید است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه ما می‌توانیم تمام ظرفیت‌های کشور را برای حل مشکلات متمرکز کنیم، گفت: ایجاد معاونت علمی و حرکاتی از این دست در راستای شکل گرفتن کاری جدید در محضر عالم آل محمد(ص) است.

وی ابراز کرد: ما با حفظ مالکیت بر اراضی می‌توانیم به نوعی برنامه‌ریزی کنیم که کسی که سرمایه‌گذاری می‌کند از منافع بهره ببرد ولی اصل زمین در اختیار آستان قدس باقی بماند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در رابطه با مسائل اقتصادی کارها با تدبیر پیش می‌رود و هیچ مشکل اقتصادی نداریم، با برنامه‌ریزی هیچ سرمایه‌ای هم از دست نخواهد رفت.

وی اظهار کرد: همه همکاران باید در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت بیشتری انجام دهند، به کار فعلی قانع نشوید و کار را مضاعف کنید.

وی عنوان کرد: تلاش کنید کارهای صورت نگرفته در 9 ماهه قبلی را تا پایان سال به نتیجه برسانید تا شاهد رشد و تعالی در ابعاد مختلف باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: اگر حرکت تحولی و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، اندیشه و عمل انقلابی را دنبال نکنیم، روز مرگ ماست، امام(ره) هرگز به وضع موجود قانع نمی‌شدند و رهبر انقلاب هم همین نگاه را دارند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: فعالان فرهنگی ببینند که در تهاجم فرهنگی چه بلایی بر سر جوانان ما می‌آید، باید برای استفاده از ظرفیت‌ها برنامه ریزی کنیم. زائران، جوانان و نوجوانان مشتاق سرمایه‌های امام رضا(ع) هستند و با کمک این سرمایه می‌توانیم از مشکلات اجتماعی پیشگیری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه مدیران به آنچه امروز انجام می‌دهند بسنده نکند و حرکت نو و نگاه تحولی داشته باشند و به کارهای موجود قانع نشوند، گفت: هجرت تمدن ساز جامعه بشری که

پرچم آن در دست امام رضا(ع) است که از مدینه تا مرو اتفاق افتاده، مدعی آن است که می‌تواند زندگی انسان را متحول کند؛ ما چنین زمینه‌ای داریم و علی‌رغم کارهای انجام شده بازهم باید گام‌های بلندی در این راستا برداریم.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار