|
|
کدخبر: ۱۸۳۶۰۱

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: رسیدگی به زندگی و مطالبات کاری وظیفه اصلی ماست باید قبل از اینکه صدای کارگران درآید به مشکلاتشان رسیدگی شود. حل معضلات به گارگران از اولویت‌های اول ماست.

حسین ذوالفقاری در همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور با اشاره با ایام اربعین گفت: سال گذشته ۲ میلیون نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

معاون انتظامی و اجتماعی وزرات کشور با بیان اینکه در ایام نوروز با پدیده سیل رو به رو بودیم، اظهار داشت: علیرغم وجود سیل ما امنیت کامل داشتیم. در بحث امدادرسانی قرارگاه‌هایی را با کمک نیروهای انتظامی تشکیل دادی و نیروهای امنیتی و انتظامی در حد بضاعت هر چه داشتند، انجام دادند.

ذوالفقاری گفت: در وضعیت سخت سیل با مشورت با آقای رحمانی فضلی گفتیم که می‌توانیم ستاد اربعین را فعال کنیم که جلسه تشکیل دادیم و ظرف مدت کوتاهی با علاقه و عشق موکب‌داران میلیون‌ها پرس غذای گرم در خوزستان، لرستان و... داده شد که نهایت زیبایی است.

وی تاکید کرد: با همه تهدیدها، سال ۹۷ ما امنیت کامل را داشتیم که امیدوارم با کمک نیروهای انتظامی و امنیتی و مردم این امنیت را بیشتر کنیم.

معاون امنیتی و اجتماعی وزارت کشور گفت: مسئله مهمی که باید شورای تأمین استان‌ها در نظر داشته باشند بحث جرائم عمومی و نزاع‌ها است. بحث‌های تروریستی به جای خود اما این موارد باید سریع پیگیری و پرونده تشکیل دهند و از ظرفیت‌های محلی برای این کار استفاده کنند.

معاون امنیتی وزیر کشور: مبادا صدای کارگران درآید

وی ادامه داد: با ریاست جدید قوه قضائیه امیدواریم که در این روند سیر صعودی داشته باشیم. نمونه هایی در کشور داشته‌ایم برای ای که حق را بگیرند نزاع بعدی را انجام دادند در صورتی که اگر مردم مشاهده کنند دستگاه‌ها پیگیر حق‌شان است اطمینان و اعتماد می‌کنند .

ذوالفقاری یادآور شد: در برخی از مناطق یک چرخه درگیری چند ده سال است که ادامه دارد باید این موارد جراحی شود. ما باید بررسی کنیم و ببنیم اگر درگیری برای مردم مشکل ایجاد کرده است، آن را حل کنیم.

وی تاکید کرد: استان‌های مرزی مسائل امنیتی مرزها را باید تشدید کنند، طرح‌های کنترل مرزهای شرقی در حال نهایی شدن است و با عنایت مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور مقرر شد ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برداشت شود.

معاون امنیتی وزیر کشور خطاب به معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشور گفت: امنیت انتخابات را از همین حالا تامین کنید.

وی با بیان اینکه یک بحث مهم دیگر جرائم در فضای مجازی است، گفت: شورای تأمین استان‌ها حتما عنایت ویژه نسبت به این امر داشته باشید و حتی اگر لازم شد کمیته تشکیل دهید.

ذوالفقاری با اشاره به تهدید و ارعابی که گاهی در فضای مجازی صورت می‌گیرد، گفت: مشاهده کردید که در استان همدان چه اتفاقی افتاد که الحمدلله برخورد شد اما باید بدانید جرم، جرم است چه در فضای حقیقی و چه فضای مجازی.

معاون انتظامی و اجتماعی وزارت کشور بیان کرد: ستادهای اربعین را از همین حالا تشکیل دهید. ما به دنبال لغو روادید بودیم که گفتند نه باشد اما رایگان داده شود و به نظر می‌رسد امسال با حجم بالایی از زائران رو به رو خواهیم بود.

وی گفت: از همین حالا در شهرستان‌ها ثبت نام‌ها را داشته باشید تا بتوانیم آموزش‌های لازم را داشته باشیم.

ذوالفقاری تاکید کرد: تمرکز را بر استان‌ها گذاشتیم که باید تمامی موارد را انجام دهند به جز مواردی که امنیتی و ملی هستند در این مورد دستگاه‌ها ورود می‌کنند.

وی ادامه داد: استان‌هایی که در نقاط مرکزی معین هستند نباید بگذارند ۱۰ روز مانده به اربعین بروند آنجا چادر بزنند باید به آن‌ها زمینی بدهیم.

ذوالفقاری گفت: بحث حمل سلاح غیرمجاز را جدی بگیرید، مسئله وجود سلاح گرم در دست افراد بسیار مهم است باید این موضوع را دقت کنید و کار دقیق اطلاعاتی انجام دهید.

وی تاکید کرد: رسیدگی به زندگی و مطالبات کاری وظیفه اصلی ماست باید قبل از اینکه صدای کارگران درآید به مشکلاتشان رسیدگی شود. حل معضلات به گارگران از اولویت‌های اول ماست.

ذوالفقاری با اشاره به حواشی بازی سپاهان و پرسپولیس گفت: کمیسیون امنیت ورزشی باید تشکیل شود و این حوادث اخیری که اتفاق افتاد در شأن کشور ما نیست. یک عده خارج از کشور نشسته‌اند و می‌گویند این کار ناشی از خشونت ایران است. روز گذشته جلسه این کمیسیون برگزار شد. با این شرایط بعضی از بازی‌ها بدون تماشاگر انجام خواهد شد.

ذوالفقاری تاکید کرد: باید با قاچاق و فساد مبارزه صورت گیرد اما نه برخوردی که باعث کندی رسیدگی شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: باید در برخورد با چالش‌ها ابتکاری برخورد شود. به دور از شتاب‌زدگی و بی‌حوصلگی همراه با شناخت از میدان عمل که این‌ها کلید واژه‌هایی هستند که مقام معظم رهبری فرمودند و باید به آن‌ها توجه شود. از حادثه‌ای که در همدان گذشت به سادگی نگذرید باید چنین پدیده‌های را مورد توجه قرار دهیم.

ذوالفقاری ادامه داد: حدود ۵۰ درصد کاهش حفاظت شخصیت را داشته‌ایم زیرا باید هزینه‌های تامین حفاظت را کاهش دهیم. بله اگر چنانچه شخصیتی در معرض خطر باشد، بعد از کارشناشی تصمیم درموردش گرفته می‌شود. شوراهای تامین استان دقت کنند چند نفر از افراد و شخصیت‌ها محافظ دارند.

معاون امنیتی و اجتماعی وزارت کشور گفت: در همین ابتدای سال ۹۸ امنیت کشور را ترسیم خواهیم کرد و تمام سناریوهای پیش رو در سال ۹۸ که احتمال آنها وجود دارد را بررسی خواهیم کرد. سال ۹۷ بسیار ویژه بود از لحاظ اقدامات یکجانبه که توسط آمریکا صورت گرفت. از اردیبهشت سال گذشته در یک طراحی زمان‌بندی شده اقدامات برنامه‌ریزی شده‌ای را انجام دادند.

وی افزود: آنها کارهای مختلفی از خروج از برجام تا مقابله با فروش نفت ایران را صورت دادند و در ادامه گستاخی‌هایشان سپاه پاسداران را تحریم کردند که این در تاریخ بشر بی‌سایقه است که مردم و مسئولان هم پاسخ کوبنده‌ای به آنها دادند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند تا با تقویت موضوعات تروریستی و امنیتی اوضاع کشور را به هم بریزند. در سال ۹۷ موضوعات اجتماعی را داشتیم و موضوعی همچون تابستان داغ را پشت سر گذاشتیم. مردم نسبت به امنیت حساس هستند و واکنش نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: البته در این برهه نباید از تلاش‌های مسئولین ذیربط هم چشم پوشی کرد. سال گذشته ۱۰ ها گروه تروریستی طراحی شده بودند تا اوضاع کشور را بهم بریزند. البته اقدام تروریستی با حمله انتخاری متفاوت است. همانطور که می‌دانید اقدام انتحاری از لحاظ امنیتی بسیار کار شاقی نیست. اینکه به اتوبوس نظامیان ما انتحاری بزنند و فرار کنند از همین نوع است.

معاون امنیتی وزارت کشور اظهار داشت: در نظرسنجی‌هایی که انجام دادیم، مردم نسبت به امنیت رای بالایی دادند و این موضوع مهم است. همه می‌دانیم که سال گذشته چقدر از لحاظ امنیتی سخت بود امسال نیز شرایط خوب است و مراسم‌های بسیاری را داریم.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم تجمعات صنفی بود که همیشه به درگیری می‌انجامید ولی امروز شاهدیم که مردم برای مطالبات خود تجمع می‌کنند و دیگر مشکل امنیتی نیست و مردم به صورت مسالمت‌آمیز مطالبات خود را طلب می‌کنند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار