|
|
کدخبر: ۱۸۳۸۰۲

طی بیانیه‌ای صورت گرفت؛

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که جمعی فراگیر از چهره های ملی، مسئولان احزاب و تشکل ها و چهره های انقلابی با تأکید بر حضور زنان و جوانان است، رسما اعلام موجودیت کرد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که جمعی فراگیر از چهره های ملی، مسئولان احزاب و تشکل ها و چهره های انقلابی با تأکید بر حضور زنان و جوانان است، رسما اعلام موجودیت کرد. در بیانیه اعلام موجودیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که توسط محسن پیرهادی، سخنگوی این شورا در اختیار رسانه ها قرار گرفت، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«راه طی‌شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همت و هوشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان، در همه میدان های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویت و عدالت، باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت های

گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.»

فرازی از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب کشور ما، پس از ۴۰ سال پایمردی ملت بزرگ ایران و در سایه رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، به جایگاهی رفیع و نقطه ای تاریخی دست یافته است. پیشرفت ایران عزیز ما، در برخی حوزه ها همچون مردم سالاری، استقلال سیاسی، شتاب علمی و قدرت بازدارندگی، اعجاب جهانیان را برانگیخته و ازسوی دیگر، در برخی زمینه ها همچون اقتصاد ملی و کارآمدی اداری، با نقطه مطلوب، فاصله ای طولانی و البته پرشدنی دارد. بر همگان مبرهن است که امروز، دیگر زمان آزمون و خطا نیست. در این دوران گذار از تثبیت انقلاب اسلامی به تشکیل جامعه ای تمدن ساز، باید بیش از هر زمان دیگری، تمام توان و ظرفیت کشور، صرف پیشبرد امور مردم، اعتلای راهبردها، کارآمدسازی ساختارها، بهینه سازی فرآیندها و بازنگری در مسائل و نقصان ها باشد.

اکنون تا کلید خوردن مراحل اجرایی و قانونی اولین انتخابات در دوران گام دوم جمهوری اسلامی ایران، زمان زیادی نمانده است. مجلس شورای اسلامی، ریل گذار کشور و در رأس امور است و باید عصاره فضایل ملت باشد.مجلس کارآمد، دولت را پاسخگو می کند و از همین رو است که به نظر می رسد نقطه آغاز تحول در نظام مدیریتی کشور، مجلس شورای اسلامی باشد.

نظر به موارد پیش گفته، چندین ماه است که جمع بزرگی از چهره های ملی، شخصیت های کشوری، مسئولان و فعالان احزاب سیاسی، چهره های رسانه ای جریان انقلاب و بانوان و جوانان فعال و انقلابی گرد هم آمده و با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و هماهنگی و دعوت از تمام اضلاع جریان انقلاب، «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» را تشکیل داده اند. وحدت فراگیر، تأکید بر حضور جوانان و اهمیت ویژه برای فعالیت بانوان از مهم ترین شاخصه های این ائتلاف است، به طوری که بیش از نیمی از اعضای شورای ائتلاف را جوانان و زنان تشکیل داده اند. همزمان با تهران، اجزاء و بدنه ائتلاف فراگیر نیروهای انقلابی در شهرستان ها نیز در حال شکل گیری است. تأکید بر حق تصمیم گیری استان ها و شهرستان ها و نفی تصمیم گیری از مرکز برای نامزدها، از اساسی ترین رویکردها و دیدگاه های

شورای ائتلاف است.

از دیگر اصول محوری، نفی سهمیه بندی برای تشکل ها و جریان های سیاسی و استفاده از مطالعات علمی در حوزه انتخابات و مطالبات مردم است. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با ایجاد یک هیئت اجرایی کارآمد و تشکیل کارگروه های فعال زیر نظر شورا، ضامن پیشبرد امور بر اساس شاخصه های پیش گفته است. مسلما بزرگ ترین سرمایه این شورا، همراهی عموم ملت انقلابی ایران اسلامی و به ویژه جوانان خواهد بود.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار