|
|
کدخبر: ۱۸۳۸۴۸

نمایندگان مجلس کلیات سه فوریت طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا برای انتقام سخت را به تصویب رساندند.

در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی برسی طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا در دستور کار صحن قرار گرفت.

نمایندگان مجلس سرانجام کلیات طرح سه فوریتی «اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» با موافقت دولت و در راستای زمینه‌سازی برای «انتقام سخت»  تصویب کردند.

۲۰۰ میلیون یورو به سپاه قدس اختصاص یافت

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح این طرح، گفت: در قانون قبلی که آمریکایی‌ها سپاه پاسداران را به عنوان «سازمان تروریستی» دانستند و در اردیبهشت سال جاری به تصویب رسید، «سنتکام» و «فرماندهی مرکزی آمریکا» به عنوان گروه های تروریستی معرفی شدند.

وی افزود: امروز با اقدام سفاکانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی که رئیس جمهور آمریکا مسئولیت آن را پذیرفت، این قانون را اصلاح  و اعلام می‌داریم که کلیه اعضای پنتاگون، فرماندهان، عاملان و آمران شهادت سردار سلیمانی به عنوان نیروهای تروریستی شناسایی می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه ملت ایران پشتیبان مقاومت هستند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در ادامه اصلاح این قانون، مقرر شد «فقط برای دو ماه، مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در راستای حمایت از نیروی قدس سپاه، به این نیرو اختصاص یابد».

نمایندگان با سر دادن فریاد «الله‌اکبر»، اظهارات لاریجانی را تائید کردند.

جزئیات طرح «انتقام سخت» 

به گزارش مهر، پس از تصویب کلیات این طرح، بررسی جزئیات در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

در ماده یک قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا، عبارت کلیه اعضای پنتاگون، شرکت ها، موسسات وابسته و عاملان و آمران شهادت حاج قاسم سلیمانی بعد از عبارت فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام اضافه می شود. این ماده به رأی نمایندگان گذاشته شد و به تصویب رسید.

در ماده ۲ این طرح آمده است: در ماده ۴ قانون عبارت کلیه اعضای پنتاگون و عاملان و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قبل از عبارت فرماندهان ستاد سربازان مرکزی آمریکا سنتکام اضافه شود. این ماده نیز به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

در ماده ۳ این طرح سه فوریتی آمده است: یک ماده به قانون الحاق می شود، قانون موظف است جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد. این ماده نیز به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مجوزهای لازم برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت کمک به سپاه قدس از مقام معظم رهبری اخذ شده است. براساس اعلام رئیس مجلس، دولت نیز موافق این طرح بوده است.

مقرر شد حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان در داخل مجلس جلسه ای گذاشته و این طرح را مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را به هیئت رئیسه مجلس اعلام کنند.

لاریجانی تأکید کرد: شب گذشته از رهبر معظم انقلاب، مجوز گرفته شده است که در سال ۹۸، ۲۰۰ میلیون یورو از منابع صندوق به سپاه قدس اختصاص یابد.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار