|
|
کدخبر: ۱۸۳۸۶۱

آیت‌الله رئیسی:

رئیس قوه قضائیه گفت: ما با همکاری وزارت خارجه به ستاد حقوق بشر شکایت خواهیم کرد و گریبان رئیس جمهور آمریکا را خواهیم گرفت.

آیت الله رئیسی در نشست مسؤولان عالی قضایی گفت: به نظر ما چون شهید سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم و حمایت از مظلومان و ستم دیدگان عالم بوده ترور ایشان نقض همه قوانین است.

وی افزود: نقض این قانون قابل پیگیری و پیگرد خواهد بود و درخواستی که از حقوقدانان در مورد نقض این حقوق بین المللی دارم این است که باید فریاد بزنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر آمریکا به عنوان کشوری است که مدعی قدرت بوده است اما به صورت صریح، قوانین را نقض کرده است و دست به این جنایت هولناک زده است بنابراین اگر از او بگذریم نمی‌توان نقض های دیگر را دنبال کرد.

آیت الله رئیسی افزود: این موضوع حتما در ستاد حقوق بشر با همکاری وزارت امور خارجه و سایر بخش ها دنبال می شود و باید گریبان رئیس‌جمهور آمریکا را به عنوان متهم ردیف اول بگیریم و تحت تعقیب باید باشد.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا چه در زمان مسئولیت و چه غیر از آن، تحت تعقیب قضایی خواهد بود و این موضوع دنبال می‌شود و رهایش نمی کنیم و باید در دنیا محاکمه شود.

وی افزود: این کار هم از لحاظ حقوقی نباید متوقف شود وهم اینکه ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و وزارت امور خارجه این موضوع را رها نخواهند کرد.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار