|
|
کدخبر: ۱۸۴۰۱۶

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بنده با گردن‌کلفت‌ترین و قوی‌ترین افراد و شبکه فساد که مایه فقر در جامعه است و عامل آسیب‌های زیادی به کشور بوده‌ است، مبارزه اساسی خواهم کرد.

، علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی که عصر امروز با موضوع مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در صدا و سیما برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای مقابله با عوامل تهدیدکننده جمعیت از قبیل کاهش سن ازدواج، تجرد قطعی و... چیست؟ اظهار داشت: موضوع جمعیت در کشورمان به نقطه بحرانی رسیده که نیازمند تمهیدات خاص است. نرخ رشد جمعیت الان به 8 دهم درصد رسیده که بحرانی است و در حوزه باروری نیز از 6.9 درصد در سال 60 به 1.7 در حال حاضر رسیده‌ایم که باید به 2.1 برسانیم تا از این وضعیت خارج شویم. در حوزه فرهنگ و اجتماع 4 خط تلاش را دنبال می‌کنیم که عبارتند از تعلیم و تربیت، خانواده، احیای ورزش و تندرستی و محیط زیست.

وی ادامه داد: اکنون 3.5 میلیون زوج نابارور داریم و 80 مرکز باروری داریم که در یک نوبت طولانی با هزینه‌های گزاف قرار می‌گیرند. بیمه کردن زوج‌های نابارور و تحت درمان، اولین اقدام ما خواهد بود تا هزینه‌هایشان کاهش یابد. سال 84 یک پیمایشی انجام شد که در آن 70 درصد مردم می‌گفتند قائل به 2 فرزندی هستند. در سال 98 حدود 60 درصد 3 فرزندی را مطلوب می‌دانند، اما گفته‌اند از عواقب آن می‌ترسند!

زاکانی گفت: کاری که دولت جناب آقای روحانی کرد باعث شد تا هزینه پوشک بچه یک میلیون تومان در ماه و در سه سال 36 میلیون تومان هزینه داشته باشد. کاری کرده‌اند که 28 درصد حقوق مردم در شهرستان‌ها و 58 درصد در تهران به خانه اختصاص یابد. لذا علاوه بر اقدامات خاص زوج‌های نابارور، برنامه خود را متمرکز بر درمان این زوج‌ها و تامین مسکن جوانان می‌کنیم؛ همچنین شرایط ازدواج را با اتخاذ سیاست‌های مناسب، تسهیل می‌کنیم

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار