|
|
کدخبر: ۱۸۴۲۲۹

ایالات متحده در آستانه بزرگترین بحران سیاسی

رابرت کاگان، محقق و روزنامه نگار آمریکایی بیان داشت که ایالات متحده به سمت بزرگترین بحران سیاسی و مشروطه خود پیش می رود.

رابرت کاگان ، محقق و روزنامه نگار آمریکایی بیان داشت که ایالات متحده به سمت بزرگترین بحران سیاسی و مشروطه خود از زمان جنگ داخلی پیش می رود ، با احتمال خشونت جمعی ، فروپاشی اقتدار فدرال و تقسیم کشور به مناطق متخاصم که وفاداری آنها بین جمهوری­خواهان و دموکرات­ها در سه تا چهار سال آینده متفاوت است وجود دارد.
کاگان تأکید کرد که علائم هشداردهنده این بحران ممکن است با مشغله های سیاسی ، اپیدمی ، اقتصاد و بحران های جهانی  پنهان شود ، اما نباید در وجود آن شکی داشت.
از یک سو ، دونالد ترامپ دوباره برای ریاست جمهوری در سال 2024 نامزد جمهوری خواهان خواهد شد ، زیرا معلوم شد که امیدها و انتظارات برای از بین رفتن تصویر و تأثیر او به تدریج توهمات محض بوده زیرا این مرد در نظرسنجی های زیادی از پیشرفت بزرگی برخوردار است. و صندوق عظیمی برای جنگ انتخاباتی ایجاد کرده است، در حالی که شانس حزب دموکرات نیز ضعیف به نظر می رسد. از سوی دیگر، ترامپ و متحدان جمهوری خواهش به هر طریقی در حال آماده سازی برای اطمینان از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری بعدی هستند و اتهامات تقلب علیه رقیب خود جو بایدن در آخرین انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020 مبنایی شده است برای به چالش کشیدن هرگونه نتیجه در آینده که ممکن است به نفع او نباشد، زیرا برخی از نامزدهای جمهوری خواه در حال حاضر آماده شده اند تا سیلندر دستکاری نتایج انتخابات در سال 2022 را تکرار کنند.
هم زمان ، کمپین قدیمی "توقف سرقت" در سال 2020 جای خود را به یک کمپین سازماندهی شده در سراسر کشور داده است تا اطمینان حاصل شود که ترامپ و حامیانش کنترل مقامات انتخاباتی، محلی و ایالتی را که در انتخابات 2020 نداشتند، در دست دارند.
کاگان می افزاید، این مقامات جمهوری خواه ، که رویکرد ترامپ را رد می کنند ، با امتناع از جعل تقلب یا تلاش برای "یافتن" رأی بیشتر برای ترامپ ، کشور را از فاجعه نجات داده اند ، و اکنون به طور سیستماتیک مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و یکی یکی از مقام خود برکنارمی شوند. به این ترتیب قانون گذاران به مردم اجازه می دهند که کنترل بیشتری بر روند تصویب نتایج انتخابات داشته باشند. پس از آن صحنه برای هرج و مرج آماده می شود، و هفته ها اعتراضات گسترده مردمی را در چندین ایالت تصور کنیم که در آن قانون گذاران هر دو حزب ادعای پیروزی کرده و دیگری را به تلاش های خلاف قانون اساسی برای به دست گرفتن قدرت متهم می کنند، در این صورت طرفداران هر دو طرف مسلحتر خواهند شد و بیشتر مایل به وارد آوردن خسارت به هر دو طرف هستند. سپس فرمانداران ایالت برای آرام کردن اوضاع با گارد ملی تماس خواهند گرفت؟ آیا بایدن باید گارد را ملی کرده و تحت کنترل خود قرار دهد؟ یا آیا او به قانون قیام استناد می کند و نیروهای خود را مثلاً  برای سرکوب اعتراضات خشونت بار به پنسیلوانیا ، تگزاس یا ویسکانسین می فرستد؟
کاگان نتیجه می گیرد که استقرار نیروهای فدرال در ایالت ها به عنوان "استبداد" محکوم می شود و پرزیدنت بایدن در همان موقعیتی قرار خواهد گرفت که روسای جمهور قبلی آمریکا تجربه کرده اند - مانند رئیس جمهور اندرو جکسون در "بحران لغو" در سال 1832 که مقدمه ای برای جنگ داخلی بود .

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار