|
|
کدخبر: ۱۸۴۲۵۴

وزیر امور خارجه اسرائیل برای افتتاح سفارتخانه به بحرین سفر کرد

وزیر امور خارجه یائر لاپید سفارت اسرائیل در منامه را افتتاح می کند و در این سفر قراردادهای دوجانبه امضا می کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی  برای بالاترین سطح همکاری در طی یک سفر رسمی وارد بحرین شد.

در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل آمده است که یائر لاپید ، که از سوی همتای بحرینی خود دعوت شده بود ، روز پنجشنبه سفارت اسرائیل در منامه را افتتاح می کند و "انتظار می رود لیستی از موافقت نامه های دوجانبه را امضا کند".

در این بیانیه آمده است: "این اولین سفر رسمی یک وزیر اسرائیلی به (بحرین) خواهد بود."

پس از فرود لاپید ، شرکت هواپیمایی بحرین Gulf Air اولین پرواز مستقیم خود را بین منامه و تل آویو آغاز کرد.

به دنبال مذاکرات دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا ، امارات متحده عربی ، و به دنبال آن بحرین و مراکش ، سال گذشته اولین کشور عربی در چند دهه گذشته بود که روابط خود را با اسرائیل عادی کرد.

این معامله خشم فلسطینی ها را برانگیخت ، آنها احساس کردند به هدف ملی خود خیانت کرده اند. آنها آن را کنار گذاشتن یک تعهد دیرینه در جهان عرب برای عادی نشدن روابط با اسرائیل تا زمانی که پیشرفتی در حل و فصل اشغال چندین دهه سرزمین فلسطین وجود نداشت ، تلقی کردند.

اسرائیل پیش از این با مصر و اردن همسایه معاهده صلح کرده بود.

معترضان بامداد پنجشنبه در حومه منامه لاستیک سوزاندند و ابرهای دود سیاه را به هوا فرستادند و هشتگ #بحرین صهیونیست ها را به زبان عربی رد می کند در رسانه های اجتماعی در حال گردش بود.

امنیت بیشتری در مسیر فرودگاه مستقر شده بود و هیچ پرچمی از اسرائیل در جاده های اصلی قابل مشاهده نبود. فعالان مخالف خواستار اعتراضات بیشتر روز پنجشنبه شده اند.

از زمان امضای موافقتنامه های عادی سازی ، موسوم به توافقنامه ابراهیم ، روابط بین اسرائیل و شرکای جدیدش در خلیج فارس ، از جمله پروازهای مستقیم و معاملات اقتصادی ، گسترش یافته است.

لاپید معمار اصلی دولت ائتلافی اسرائیل است که بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر سابق امضا کننده توافقنامه ابراهیم را برکنار کرد.

لاپید همچنین از زمانی که وزیر امور خارجه در ماه ژوئن شد از امارات متحده عربی و مراکش دیدن کرده است.

هیئت اسرائیلی به بحرین در اوایل هفته جاری وارد شد و به جمع کوچک یهودیان این کشور در جشن تعطیلات یهودیان سیمچات تورات پیوست.

لیور حیات ، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل ، گفت که این اولین بار در بیش از 75 سال گذشته است که جامعه می تواند تعطیلات را در کنیسه خود جشن بگیرد.

او گفت: "این واقعیت که ما می توانیم دیروز آن را جشن بگیریم یک رویداد بسیار شاد برای ما و جامعه بود."

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار