|
|
کدخبر: ۱۸۴۳

فلسطینیان خشمگین امروز دوشنبه با برگزاری تظاهراتی در بئرالسبع در اعتراض به مصادره زمین‌های فلسطینیان و کوچاندن اعراب النقب، خیابان‌های این شهر را مسدود کردند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، پایگاه خبری عرب ۴۸ اظهار کرد: فلسطینیان امروز در اعتراض به کوچاندن ساکنان النقب در مقابل دفتر موسوم به «اداره اسکان بدوی‌ها» تظاهرات کرده و مخالفت خود را با دستورات پلیس برای تخلیه النقب اعلام کردند.

به دنبال بسته شدن خیابان، پلیس اسرائیل دست به خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان زد تا آنها را پراکنده سازد و در همین رابطه ۲۰ نفر را بازداشت کرد.

شهرهای عربی امروز شاهد اعتصاب فراگیر در همه ادارات و مراکز تجاری اعم از موسسات عمومی، ادارات محلی، بانک‌ها، مراکز پزشکی و همه موسسات خدماتی است که در اعتراض به طرح مصادره زمین‌های فلسطینیان دست به اعتصاب زده‌اند.

تظاهرات‌کنندگان پرچم‌های فلسطین را در دست داشته و در محکومیت طرح برافر شعار سر دادند و مخالفت خود با مصادره صدها هزار دونم از اراضی اعراب النقب و کوچاندن ده‌ها هزار نفر را اعلام کردند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین شعارهایی در مخالفت با این طرح و پایبندی به دفاع از سرزمین خود سر دادند.

در این تظاهرات هزاران نفر از ساکنان شهر‌ک‌ها و شهرهای عربی در داخل و تعدادی از رهبران سیاسی، کمیته‌های مردمی و رهبران عرب النقب مشارکت داشتند در حالی که نیروهای پلیس نیز به طور گسترده در مکان تظاهرات مستقر شده بودند.

وی عرب‌های ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ را به حضور گسترده در النقب به منظور یاری ساکنان این منطقه و به شکست کشاندن طرح برافر فراخواند.

زحالقه همچنین تاکید کرد که در صورت اجرای این طرح به نافرمانی مدنی فراخواهیم خواند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار