|
|
کدخبر: ۱۸۴۳۰۴

آتش سوزی در تاسیسات نفتی زهرانی لبنان

آتش سوزی در مخزن ذخیره سوخت در تاسیسات نفتی زهرانی لبنان رخ داد.

سخنگوی ارتش لبنان به الجزیره گفت مخزن سوخت حاوی بنزن است. این مقام گفت: "ما در حال حاضر بر پاکسازی ساکنان از منطقه تمرکز می کنیم تا تلاش کنیم آتش را خاموش کنیم." "اولویت در حال حاضر جلوگیری از رسیدن آتش به مخازن دیگر نیست."

دست کم 15 آتش نشانی در تاسیسات نفتی حضور دارند و آتش نشانان در تلاش هستند آتش را خاموش کنند، در حالی که مخازن اطراف را خنک می کنند تا از گسترش آتش جلوگیری شود. مخازن تأسیسات نفتی زهرانی بنزین و گازوئیل ذخیره شده توسط دولت لبنان را ذخیره می کنند. یکی از نیروگاه های کلیدی لبنان نیز در مجاورت آن قرار دارد.

نیروگاه زهرانی در تعطیلات آخر هفته پس از اتمام سوخت از کار افتاده بود. ارتش لبنان روز گذشته بخشی از ذخایر ذخیره خود را اهدا کرد. در اواخر سپتامبر، یک کشتی 16000 تن سوخت عراقی را در تأسیسات زهرانی تخلیه کرد. این اولین محموله از قرارداد مبادله بین بیروت و بغداد بود. 

در ماه مارس، حسن دیاب نخست وزیر وقت، گفت که کارشناسان مواد خطرناکی را در تاسیسات زهرانی پیدا کردند. آتش سوزی روز دوشنبه درست یک سال پس از انفجار گسترده بندر در بیروت رخ داد که در آن بیش از 200 نفر کشته ، هزاران نفر زخمی و محله های اطراف پایتخت ویران شد. این آتش سوزی یک عقب نشینی دیگر برای لبنان با نقدینگی نقدی است ، زیرا همچنان درگیر بحران فلج کننده بنزین و سوخت است که زندگی عمومی را فلج کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار