|
|
کدخبر: ۱۸۴۳۷۹

سوریه می گوید اسرائیل به سمت حومه دمشق موشک شلیک کرده است

تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که دو سرباز سوری در حمله موشکی غیرعادی رژیم صهیونیستی به دمشق زخمی شدند.

رسانه های دولتی سوریه گزارش دادند که موشک های شلیک شده از اسرائیل به سمت حومه دمشق، پایتخت، توسط پدافند هوایی سوریه منهدم شده است.

به گفته رسانه دولتی سانا، بر اساس بیانیه نظامی پدافند هوایی سوریه، موشک‌ها مکان‌هایی را در حومه دمشق هدف قرار دادند و برخی از آنها را منهدم کردند .

در این بیانیه افزوده شده است که دو سرباز مجروح شده و خسارات مادی نیز وارد شده است.

سانا به نقل از یک مقام نظامی ناشناس گفت: «دشمن اسرائیل موشک‌های زمین به زمین را از شمال فلسطین اشغالی به سمت مواضع نزدیک دمشق شلیک کرد.»

پدافند ضد هوایی ما فعال شد و توانست برخی از موشک های دشمن را مورد اصابت قرار دهد. یک سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: ما در مورد گزارش های رسانه های خارجی اظهار نظر نمی کنیم. دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حمله روز شنبه انبارهای اسلحه و مهمات متعلق به نیروهای ایرانی و شبه نظامیان متحد در قدسیه و دیماس منهدم شد.

اسرائیل در گذشته به این مواضع حمله کرده است. در 14 اکتبر، یک حمله هوایی اسرائیل به مواضع ایران در مرکز سوریه، 9 جنگجوی متحد دولت سوریه را کشت.

این حملات چند روز پس از آن صورت گرفت که سوریه اسرائیل را به انجام حمله در جنوب این کشور متهم کرد. اسرائیل که از افزایش نفوذ منطقه‌ای و حضور نظامی ایران در سوریه نگران است، در طول سال‌ها صدها حمله را در سوریه انجام داده است، اما به ندرت چنین عملیات‌هایی را تایید یا مورد بحث قرار داده است.

حملات به سوریه معمولا در شب اتفاق می افتد. اسرائیل اذعان کرده است که پایگاه‌ها، کاروان‌های تسلیحاتی و تأسیسات مرتبط با شبه‌نظامیان متحد ایران، مانند گروه قدرتمند حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است. همچنین محموله های تسلیحاتی را هدف قرار می دهد که گمان می رود برای این گروه ارسال می شود. حزب الله در کنار نیروهای بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جنگ داخلی می جنگد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار