|
|
کدخبر: ۱۸۴۳۸۸

سوری ها به دلیل ویدئوهای موز از ترکیه اخراج می شوند

بدتر شدن شرایط اقتصادی در ترکیه، احساسات محلی را علیه سوری ها تغییر داده است.

به دنبال تنش بین جامعه میزبان و پناهندگان بر سر رفاه مالی، چندین سوری پس از انتشار ویدئوهایی از خوردن موز به عنوان بخشی از "تحریک آمیز" در حالی که "تحریک نفرت" می کنند، از ترکیه اخراج می شوند.

خبرگزاری «دمیرورن» ترکیه روز شنبه اعلام کرد که هشت شهروند سوری از جمله یک نوجوان در شهر ازمیر در غرب این کشور بازداشت شدند. اداره مهاجرت ترکیه در اوایل این هفته اعلام کرد که هفت شهروند خارجی دیگر به دلایل مرتبط برای اخراج تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. از 17 اکتبر، زمانی که یک خبرگزاری آنلاین از مشاجره یک زن جوان سوری و گروهی از ترک‌ها در یکی از خیابان‌های استانبول فیلم گرفت، ویدئوهایی از افرادی که ادعا می‌کردند سوری هستند در حال خوردن موز هستند، منتشر شد.

در این ویدئو صدای مرد میانسالی شنیده می شود که شکایت می کند: «تو راحت زندگی می کنی. من نمی توانم یک موز بخورم، شما کیلویی موز می خرید.» یک زن همچنین از سوری ها به خاطر اینکه در جنگ این کشور نجنگیدند اما برای اعیاد مذهبی بازگشته اند، انتقاد کرد. یکی از ویدیوهای TikTok که در پاسخ منتشر شد، گروهی از مردان جوان را نشان داد که در حالی که در یک آرایشگاه موز می‌خوردند، می‌خندیدند، در حالی که موسیقی متن مصاحبه خیابانی در پس‌زمینه پخش می‌شد.

در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، اداره کل مدیریت مهاجرت گفت: «تلاش‌ها برای کشف همه پست‌های تحریک‌آمیز... و اجرای رویه‌های قضایی و اداری لازم علیه همه افرادی که این پست‌ها را انجام می‌دهند، در جریان است». در این بیانیه آمده است: «اقدامات اخراج» علیه هفت خارجی پس از رسیدگی به آنها توسط سیستم قضایی آغاز خواهد شد، اما مشخص نکرد که افراد بازداشت شده به کجا اخراج خواهند شد. اصل عدم بازگشت بازگرداندن شخص به مکانی که در آن با خطر آزار و اذیت یا بدرفتاری مواجه است را ممنوع می کند. مقامات پلیس استانبول اعلام کردند که 11 سوری به اتهام "تحریک نفرت" و "توهین به مردم ترکیه" بازداشت شده اند.

ترکیه میزبان بزرگترین جمعیت پناهجوی جهان است که عمدتاً از 3.6 میلیون سوری تشکیل شده است که تحت حفاظت موقت زندگی می کنند. در حالی که در آغاز درگیری سوریه در سال 2011 از آنها تا حد زیادی استقبال شد، بدتر شدن شرایط اقتصادی در ترکیه باعث شد احساسات محلی علیه آنها تغییر کند.

برخی از ترک‌ها شکایت دارند که سوری‌ها از استانداردهای زندگی بالاتری برخوردار هستند، در حالی که در میان بیکاری و تورم بالا، برای پرداخت مایحتاج اولیه تلاش می‌کنند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار