|
|
کدخبر: ۱۸۴۳۸۹

انفجار در نزدیکی فرودگاه عدن یمن ده ها کشته بر جای گذاشت

دست کم 12 غیرنظامی در انفجار عدن، پایتخت موقت دولت یمن کشته شدند.

انفجاری در نزدیکی ورودی فرودگاه بین‌المللی شهر بندری عدن در جنوب یمن دست‌کم ۱۲ کشته برجای گذاشت، اما مشخص نیست که این حادثه یک حمله بوده است یا خیر.

یکی از مقامات فرودگاه گفت که یک کامیون کوچک در روز شنبه در دروازه بیرونی فرودگاه منفجر شد، در حالی که منابع امنیتی گفتند این خودرو حامل فرآورده های نفتی بود. این انفجار قوی بود و در سراسر شهر شنیده شد. شیشه های ساکنان اطراف شکسته شد.

یک مقام ارشد امنیتی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «12 غیرنظامی در یک انفجار در مجاورت فرودگاه عدن کشته شدند و «همچنین جراحات جدی نیز وارد شده است». علت انفجار مشخص نبود.

عدن خانه موقت دولت بین المللی به رسمیت شناخته شده یمن است که به عنوان بخشی از ائتلاف تحت حمایت عربستان سعودی بیش از شش سال است که با گروه حوثی وابسته به ایران می جنگد. اما تنش‌ها نیز برای سال‌ها در داخل خود عدن بین دولت و گروه‌های جدایی‌طلب جنوبی در جریان بوده است. دولت و شورای انتقالی جنوب (STC) متحدان اسمی تحت ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی هستند.

در اوایل ماه جاری، یک خودروی بمب گذاری شده در عدن که کاروان حامل فرماندار شهر - یکی از اعضای STC را هدف قرار داد - حداقل شش نفر را کشت و تعدادی دیگر را زخمی کرد. فرماندار جان سالم به در برد. بی‌ثباتی در جنوب، تلاش‌های صلح به رهبری سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ در یمن را پیچیده می‌کند، جنگی که ده‌ها هزار نفر را کشته و 80 درصد از جمعیت را به کمک نیاز دارد. سازمان ملل وضعیت یمن را بدترین فاجعه انسانی جهان توصیف کرده است.

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار