|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۱۲

کنگره آمریکا لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری را تصویب کرد

بایدن اکنون بر بزرگترین ارتقاء جاده ها، راه آهن و سایر زیرساخت های حمل و نقل آمریکا در یک نسل نظارت خواهد کرد.

پس از یک بن‌بست یک روزه، دموکرات‌ها اختلافات بین مترقی‌ها و میانه‌روها را کنار گذاشتند تا لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری، بسته بزرگراه‌ها، پهنای باند و سایر پیشرفت‌های زیرساختی را تصویب کنند و آن را برای امضای قانون به جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده فرستادند.

رای 228 به 206 یک پیروزی قابل توجه برای دموکرات های بایدن است، که ماه ها بر سر لوایح هزینه های بلندپروازانه که بخش عمده ای از برنامه داخلی او را تشکیل می دهد، با هم اختلاف داشتند. دولت بایدن اکنون بر بزرگ‌ترین ارتقای جاده‌ها، راه‌آهن و دیگر زیرساخت‌های حمل‌ونقل آمریکا در یک نسل نظارت خواهد کرد که او وعده داده است که باعث ایجاد شغل و تقویت رقابت‌پذیری ایالات متحده خواهد شد. دموکرات‌ها هنوز کار زیادی برای انجام دادن روی ستون دوم برنامه داخلی بایدن دارند: گسترش گسترده شبکه امنیت اجتماعی و برنامه‌هایی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی.

این بسته با قیمت 1.75 تریلیون دلار بزرگترین توسعه شبکه ایمنی ایالات متحده از دهه 1960 خواهد بود، اما حزب برای متحد شدن در پشت آن تلاش کرده است.

رهبران دموکرات امیدوار بودند که هر دو لایحه را در روز جمعه از مجلس نمایندگان به تصویب برسانند، اما پس از آنکه میانه‌روها خواستار محاسبه غیرحزبی هزینه‌های آن شدند، اقدام را به تعویق انداختند - روندی که ممکن است هفته‌ها طول بکشد. پس از ساعت‌ها جلسات پشت درهای بسته، گروهی از میانه‌روها قول دادند تا 20 نوامبر به این لایحه رأی دهند - تا زمانی که دفتر بودجه غیرحزبی کنگره متوجه شود که هزینه‌های آن با برآوردهای کاخ سفید مطابقت دارد.

مجلس نمایندگان برای رای گیری رویه ای در مورد آن بسته در اواخر روز جمعه برنامه ریزی کرد.

"به دنیای من خوش آمدید. این حزب دموکرات است.» "ما یک حزب قفلی نیستیم."

این بن‌بست تنها چند روز پس از آن رخ داد که دموکرات‌ها در انتخابات ایالتی متحمل شکست شدند و این نگرانی‌ها را در مورد از دست دادن کنترل کنگره در سال آینده افزایش داد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار