|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۲۱

دولت بریتانیا ادعاهای فساد مالی بر سر کمک کنندگان حزب محافظه کار را رد کرد

جانسون مجبور شد بخاطر درگیری بر سر فساد دولتش از بعضی طرح ها بگذرد.

دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، اتهامات جدید فساد را رد کرد، پس از تحقیق روزنامه‌ای که نشان داد به کمک‌کنندگان اصلی حزب محافظه‌کار وی کرسی‌هایی در مجلس علیا پیشنهاد شده است. دولت در هفته گذشته درگیر مناقشه فساد بود و جانسون مجبور شد از طرح هایی که در پارلمان برای محافظت از یکی از نمایندگان خود که مشخص شد قوانین لابی گری را زیر پا گذاشته بود، کنار بگذارد.

ساندی تایمز گزارش داد که همه به جز یکی از 16 خزانه‌دار محافظه‌کار طی دو دهه گذشته بیش از 3 میلیون پوند (4.05 میلیون دلار) به این حزب کمک کرده‌اند و سپس به آنها پیشنهاد کرسی در مجلس اعیان داده شده است. به گفته این روزنامه، نقش خزانه‌دار محافظه‌کار، پیش از رهبران مؤسسات و سازمان‌های خیریه این کشور و حتی نخست‌وزیر سابق، به برجسته‌ترین شغل در بریتانیا تبدیل شده است.

آنجلا راینر، معاون رهبر حزب کارگر اپوزیسیون در توییتر نوشت: «حزب محافظه‌کار بوریس جانسون فاسد، بداخلاق، شلخته و در دست است». جورج یوستیس وزیر محیط زیست این اتهامات را رد کرد.

او به بی‌بی‌سی گفت: «آن‌ها انسان‌دوستانی هستند که مبالغ هنگفتی را به امور خیریه می‌دهند و در تجارت بسیار موفق بوده‌اند و به همین دلیل باید برای لردها در نظر گرفته شوند».

یوستیس همچنین خشم در مورد اوون پترسون، سیاستمدار محافظه‌کار را که پس از تغییر برنامه‌های دولت برای اصلاح سیستم مبارزه با فساد پارلمانی از پارلمان خارج شد، به عنوان یک "طوفان در فنجان چای" توصیف کرد.

اسکای نیوز روز پنجشنبه گزارش داد، کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی، به اسکای نیوز گفت که پس از اینکه نمایندگان محافظه کار از توصیه او برای تعلیق پاترسون جلوگیری کردند، دیدن آینده ای برای کاترین استون، کمیسر مستقل استانداردهای پارلمان "دشوار" است.

آدام بینکوف، خبرنگار Byline Times در توییتر خود نوشت: «در مورد فرهنگ سیاسی کنونی در بریتانیا چیزهای زیادی می گوید که تنها فردی که به دلیل نقض قوانین ضد فساد توسط اوون پترسون در معرض خطر از دست دادن شغل است، بازپرس مستقل است که او را افشا کرد.» این بحث سوالات جدیدی را در مورد اخلاق جانسون ایجاد کرده است. او با اتهامات دیگری از جمله طرح هایی مبنی بر اینکه کمک های مالی احزاب مخفیانه در بازسازی آپارتمان لوکس او در خیابان داونینگ مشارکت داشته باشد، مواجه شده است. جانسون گفته است که دولت قوانین مربوط به نوسازی را رعایت کرده است. بر اساس نظرسنجی Opinium برای روزنامه آبزرور، محبوبیت شخصی جانسون به پایین ترین سطح خود در تاریخ سقوط کرده است، در حالی که برتری محافظه کاران نسبت به حزب کارگر به یک درصد کاهش یافته است.

قرار است پارلمان روز دوشنبه یک بحث اضطراری در مورد استانداردها برگزار کند. کیر استارمر، رهبر حزب کارگر روز یکشنبه به تلویزیون بی‌بی‌سی گفت: «نخست‌وزیر آبروی دموکراسی و کشور ما را به باد می‌دهد. این یک الگوی رفتاری از یک نخست وزیر است که نمی داند چگونه استانداردها را در زندگی عمومی حفظ کند.»

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار