|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۴۵

ارتش آمریکا حملات هوایی را که منجر به کشته شدن ده ها نفر در سوریه شد، پنهان کرد

تحقیقات نیویورک تایمز نشان می دهد که ممکن است 64 زن و کودک در حملات هوایی مارس 2019 کشته شده باشند.

نیویورک تایمز روز شنبه گزارش داد که ارتش آمریکا حملات هوایی سال 2019 در سوریه را که منجر به کشته شدن 64 زن و کودک شد، که یک جنایت جنگی احتمالی است، پنهان کرده است. این روزنامه نوشت که فرماندهی مرکزی آمریکا که بر عملیات هوایی آمریکا در سوریه نظارت می کرد، برای اولین بار این هفته حملات را تایید کرد و آنها را موجه دانست.

فرماندهی مرکزی در بیانیه‌ای روز شنبه، گزارشی را که به روزنامه داده بود مبنی بر کشته شدن 80 نفر از جمله 16 جنگجوی داعش و چهار غیرنظامی در این حملات تکرار کرد. ارتش گفت مشخص نیست که آیا 60 نفر دیگر غیرنظامی هستند یا نه، تا حدی به این دلیل که زنان و کودکان می‌توانستند جنگجو باشند.

در بیانیه روز شنبه، ارتش گفت که این حملات "دفاع از خود مشروع"، متناسب، و "گام های مناسب برای رد حضور غیرنظامیان برداشته شده است". ما از دست دادن جان بیگناهان متنفریم و تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از آنها انجام می دهیم. در این مورد، ما خودمان گزارش دادیم و اعتصاب را طبق شواهد خود بررسی کردیم و مسئولیت کامل تلفات جانی ناخواسته را بر عهده گرفتیم.»

این گزارش گفت که تعداد غیرنظامیان در میان 60 کشته مشخص نشد زیرا "چند زن مسلح و حداقل یک کودک مسلح مشاهده شده اند" در فیلم این رویدادها، و افزود که اکثر 60 نفر احتمالاً جنگجو بودند. فرماندهی مرکزی گفت که این حملات در حالی انجام شد که نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) - که در حال مبارزه با داعش بودند - زیر آتش شدید و در خطر تسخیر قرار داشتند و نیروهای دموکراتیک سوریه از پاکسازی منطقه از غیرنظامیان خبر داده بودند.

به گزارش تایمز، بازرس کل وزارت دفاع ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد حادثه 18 مارس 2019 آغاز کرد، اما گزارش آن در نهایت از هرگونه اشاره به بمباران «مخالف» شد و به گفته تایمز، هیچگاه یک تحقیق کامل و مستقل انجام نشد. این روزنامه گفت که گزارش آن بر اساس اسناد محرمانه و شرح گزارش های طبقه بندی شده و همچنین مصاحبه با پرسنل مستقیماً درگیر بوده است. تایمز گفت، یک وکیل نیروی هوایی که در آن زمان در مرکز عملیات حضور داشت، معتقد بود که این حملات جنایات جنگی احتمالی است و بعداً به بازرس کل وزارت دفاع و کمیته نیروهای مسلح سنا هشدار داد که هیچ اقدامی انجام نشد.

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار