|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۵۴

نیروهای رژیم صهیونیستی یک فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رساندند

صدام حسین بنی عوده در شهر طوبس در شمال کرانه باختری اشغالی پس از درگیری در جریان حمله اسرائیل به شهادت رسید.

به گفته پزشکان فلسطینی، نیروهای رژیم صهیونیستی پس از درگیری در شهر طوبس در شمال کرانه باختری، یک جوان 26 ساله را به ضرب گلوله کشتند. این مرد به نام صدام حسین بنی عوده، اهل روستای تمون - در حدود 5 کیلومتری (3 مایلی) جنوب شهر طوبس، شناسایی شد. به گفته وزارت بهداشت فلسطین، گلوله یک سرباز اسرائیلی در ورودی شهر به شانه، قلب و ریه چپ او نفوذ کرده است.

عوده پس از رسیدن به بیمارستان مجاور بر اثر جراحات جان خود را از دست داد. خبرگزاری فلسطینی معان گزارش داد که این حادثه پس از درگیری در منطقه بین سربازان اسرائیلی و ساکنان طوبس، اندکی پس از حمله شبانه نظامیان اسرائیلی به این شهر به عنوان بخشی از سرکوب گسترده تر مناطق در کرانه باختری رخ داد. حداقل دو مرد از خانه هایشان در جریان این یورش دستگیر شدند، در حالی که هشت نفر دیگر از مناطق دیگر در سراسر سرزمین اشغالی اوایل روز سه شنبه بازداشت شدند. شاهدان به رسانه های محلی گفتند که نیروهای اسرائیلی که به طوبس حمله کردند متعلق به "یگان ویژه" بودند. باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات یورش و دستگیری گسترده تر در شهرهای جنین و نابلس کرانه باختری نیز انجام شد.

این دستگیری ها چند روز پس از آن صورت می گیرد که اسرائیل اعلام کرد برنامه های خود را برای 3000 خانه دیگر برای شهرک نشینان یهودی در کرانه باختری، علیرغم انتقادهای بین المللی از ساخت و ساز غیرقانونی، پیش می برد. آنها همچنین در بحبوحه افزایش شدید خشونت توسط شهرک نشینان یهودی در کرانه باختری علیه فلسطینی ها، از جمله علیه کشاورزان در حال برداشت زیتون، به وقوع می پیوندند. صدها هزار اسرائیلی شهرک هایی در کرانه باختری ساخته اند که طبق قوانین بین المللی غیرقانونی تلقی می شوند. برخی از پایگاه های شهرک نشینان نیز طبق قوانین اسرائیل غیرقانونی هستند. اما دولت کند بوده یا تمایلی به تخلیه آنها نداشته است. ارتش اسرائیل به بهانه جستجوی فلسطینیان «تحت تعقیب» به طور مکرر عملیات دستگیری گسترده ای را در سراسر کرانه باختری انجام می دهد. بر اساس آمار فلسطینی ها، حدود 4650 فلسطینی از جمله ده ها زن و صدها خردسال همچنان در بازداشتگاه های اسرائیل به سر می برند. حداقل 500 نفر از آنها به عنوان بازداشتی اداری نگهداری می شوند، رویه ای که در آن اسرائیل فلسطینی ها را بدون هیچ اتهامی در فواصل شش ماهه قابل تمدید بازداشت می کند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار