|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۸۱

پاکستان 28 میلیون دلار کمک بشردوستانه به افغانستان متعهد شد

نخست وزیر پاکستان به ریاست جلسه کمیته کمک به افغانستان، اجازه عبور کمک های غذایی هند را صادر کرد.

 دفتر وی می گوید که عمران خان، نخست وزیر پاکستان بیش از 28 میلیون دلار کمک پزشکی، غذایی و سایر کمک های بشردوستانه برای افغانستان اعلام کرده است، در حالی که اجازه انتقال کمک های غذایی از هند از طریق پاکستان به افغانستان را صادر کرده است.

خان روز دوشنبه در اسلام آباد پایتخت پاکستان با ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش کشورش و مقامات ارشد دولتی از جمله وزیر خارجه، وزیر دارایی و مشاور امنیت ملی دیدار کرد. «[نخست‌وزیر] دستور ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه غیرمجاز به ارزش 5 میلیارد روپیه پاکستان [تقریباً 28.4 میلیون دلار] را صادر کرد که شامل کالاهای غذایی شامل 50000 تن گندم، تجهیزات پزشکی اضطراری، پناهگاه‌های زمستانی و سایر تدارکات خواهد بود. در بیانیه ای که پس از این دیدار منتشر شد، آمده است.

در این بیانیه آمده است که دولت پاکستان همچنین تعرفه ها و مالیات فروش برخی از کالاهای صادراتی افغانستان به پاکستان را کاهش خواهد داد. دفتر خان گفت که اجازه می دهد 50,000 متریک تن گندم ارائه شده توسط هند به عنوان کمک بشردوستانه به افغانستان "به محض اینکه مراحل نهایی با طرف هندی نهایی شود، از پاکستان عبور کند".

این کمک ها در اوایل ماه جاری ارائه شده بود و در 11 نوامبر، وزارت خارجه هند گفت که برای دسترسی به افغانستان با موانعی روبرو بوده است. آریندام باغچی، سخنگوی وزارت خارجه هند گفت: «ما در حال بررسی احتمالات بوده‌ایم، اما به دلیل عدم دسترسی بدون مانع، مشکلاتی وجود داشته است». پاکستان می‌گوید که بازگشت افغان‌هایی را که به دنبال درمان پزشکی در هند هستند و از زمان تسلط طالبان بر همسایه شمال غربی پاکستان در ماه اوت در آنجا گیر افتاده‌اند، تسهیل خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که قرار است هیئتی از مقامات بهداشتی افغانستان برای گفتگو با همتایان پاکستانی در مورد کمک های بشردوستانه پاکستان به اسلام آباد سفر کند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار