|
|
کدخبر: ۱۸۴۵۱۴

عربستان سعودی باید به لبنان بعنوان یک کشور آزاد و مستقل نگاه کند

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ریاض باید به لبنان بعنوان یک کشور آزاد و مستقل نگاه کند.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگویی با شبکه «العربی» به سوالاتی درباره آخرین تحولات لبنان پاسخ داد. وی در خصوص مشکل پیش آمده میان لبنان و عربستان سعودی گفت، ریاض باید به لبنان بعنوان یک کشور آزاد و مستقل نگاه کند و قصد تحمیل دستورکارهای سیاسی خود بر لبنان را نداشته باشد.

نعیم قاسم در ادامه پیرامون وساطت‌های احتمالی برای حل این مشکل گفت: وساطت‌هایی وجود نداشته بلکه درخواستی مستقیم برای استعفای "جرج قرداحی" وزیر اطلاع‌رسانی لبنان آنهم بدون هیچ تعهد یا وعده متقابلی مطرح شده است.

تنش‌ اخیر میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی از آنجا آغاز شد که جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به پست وزارت است، خواهان توقف جنگ علیه یمن شد.

قرداحی روز قبل، با ادامه فشارها رسما استعفا کرد و «نجیب میقاتی» نخست‌‌وزیر لبنان استعفای وی را پذیرفت، به گزارش النشره، میقاتی در بیانیه‌ای استعفای قرداحی را مهم خواند و آن را فتح بابی برای رفع مشکلات موجود در روابط میان کشورش با عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دانست.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار