|
|
کدخبر: ۱۸۴۵۳۳

دولت انگلیس به اتهام نقض قرنطینه جشن کریسمس به شدت مورد انتقاد قرار گرفت

مقامات دولتی انگلیس قوانین ویروس کرونا را که بر دیگران تحمیل کرده‌اند را زیر پا گذاشته‌اند.

ویدئویی فاش شده که نشان می‌دهد کارکنان دفتر نخست‌وزیر انگلیس، بوریس جانسون، در مورد برگزاری جشن کریسمس ناقض قرنطینه شوخی می‌کنند، به این ادعاها دامن می‌زند که مقامات دولتی قوانین ویروس کرونا را که بر دیگران تحمیل کرده‌اند را زیر پا گذاشته‌اند. برای روزها، دفتر نخست‌وزیر تلاش می‌کرد تا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه کارکنان جانسون یک مهمانی اداری در دسامبر 2020 برگزار کرده‌اند - که با شراب، غذا، بازی‌ها و مبادله هدایای جشن کامل شده بود - زمانی که مقررات بیماری همه‌گیر اکثر اجتماعات اجتماعی را ممنوع کرده بود، رد کند.

به گفته چندین رسانه بریتانیایی، این مهمانی در 18 دسامبر برگزار شد، زمانی که محدودیت‌ها در لندن تجمعات در داخل خانه را ممنوع کرد و یک روز قبل از اینکه جانسون قوانین را تشدید کرد و کریسمس خانوادگی میلیون‌ها نفر را رد کرد. کایر استارمر، رهبر حزب کارگر اپوزیسیون گفت که نخست‌وزیر باید پاک باشد و عذرخواهی کند.

استارمر گفت: «مردم در سرتاسر کشور از قوانین پیروی می‌کردند، حتی زمانی که این به معنای جدایی از خانواده‌هایشان، قرنطینه شدن و – برای بسیاری غم انگیز – ناتوان از خداحافظی با عزیزانشان بود.» آنها حق داشتند انتظار داشته باشند که دولت نیز همین کار را انجام دهد. دروغ گفتن و خندیدن به آن دروغ ها شرم آور است.» دفتر نخست وزیری در واکنش به این فیلم که اواخر روز سه شنبه توسط شبکه ITV پخش شد، گفت: «هیچ جشن کریسمس برگزار نشد. قوانین کووید همیشه رعایت شده است.» این ویدئو که در 22 دسامبر 2020 ضبط شده است، آلگرا استراتن، وزیر مطبوعات وقت را نشان می دهد که به نظر می رسد در مورد یک مهمانی غیرقانونی در دفتر نخست وزیری داونینگ استریت شوخی می کند .

به نظر می رسد این ضبط یک کنفرانس مطبوعاتی ساختگی باشد که به عنوان تمرینی برای جلسات توجیهی روزانه رسانه های دولتی تلویزیونی برگزار می شود. دستیار دیگری که نقش یک روزنامه نگار را بازی می کند، می گوید: «من به تازگی گزارش هایی را در توییتر دیدم مبنی بر اینکه جمعه شب جشن کریسمس داونینگ استریت برگزار شد، آیا آن گزارش ها را می شناسید؟» در حالی که صدای خنده شنیده می شود، استراتون، دبیر مطبوعاتی، می گوید: "به خانه رفتم" و از همکاران می پرسد: "جواب چیست؟" صدای دیگری شنیده می شود که می گوید: «میهمانی نبود، پنیر و شراب بود».

«آیا پنیر و شراب خوب است؟ استراتن با خنده می گوید: این یک جلسه کاری بود. هزاران نفر در بریتانیا از اوایل سال 2020 به دلیل نقض محدودیت ها با برگزاری تجمعات غیرقانونی جریمه شده اند. نیروی پلیس متروپولیتن لندن گفت که افسران در حال بررسی ویدئوی فاش شده در رابطه با "نقض ادعایی" مقررات ویروس کرونا هستند.

اتهامات مربوط به جشن کریسمس آخرین مورد از یک رشته اتهامات مربوط به قانون شکنی و نقض اخلاق توسط دولت محافظه کار جانسون است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار