|
|
کدخبر: ۱۸۴۵۳۵

آمریکا تحریم های گسترده ای را علیه چین، میانمار و کره شمالی اعمال می کند

آمریکا تحریم های گسترده مرتبط با حقوق بشر را علیه ده ها فرد و نهاد مرتبط با چین، میانمار، کره شمالی و بنگلادش اعمال کرده است.

ایالات متحده تحریم های گسترده مرتبط با حقوق بشر را علیه ده ها فرد و نهاد مرتبط با چین، میانمار، کره شمالی و بنگلادش اعمال کرده و یک شرکت هوش مصنوعی چینی را به لیست سیاه سرمایه گذاری اضافه کرده است.

کانادا وانگلیس در اعمال تحریم‌های مربوط به نقض حقوق بشر در میانمار به ایالات متحده پیوستند، در حالی که واشنگتن همچنین اولین تحریم‌های جدید را علیه کره شمالی تحت مدیریت جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن اعمال کرد و نهادهای نظامی میانمار را هدف قرار داد.

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در نامه ای گفت: «اقدامات امروز ما، به ویژه اقداماتی که با بریتانیا و کانادا همکاری می کند، پیامی را ارسال می کند که دموکراسی ها در سراسر جهان علیه کسانی که از قدرت دولت برای تحمیل رنج و سرکوب سوء استفاده می کنند، اقدام خواهند کرد.» بیانیه. در روز جهانی حقوق بشر، وزارت خزانه داری از ابزارهای خود برای افشای و پاسخگویی عاملان نقض جدی حقوق بشر استفاده می کند. هیئت کره شمالی در سازمان ملل و سفارت‌های چین، میانمار و بنگلادش در واشنگتن بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

این اقدامات جدیدترین اقدام در مجموعه تحریم‌هایی است که همزمان با اجلاس مجازی دو روزه بایدن برای دموکراسی است ، جایی که او ابتکاراتی را برای تقویت دموکراسی در سراسر جهان و حمایت از قوانین طرفدار دموکراسی در ایالات متحده اعلام کرد. بایدن روز جمعه گفت که تعهدات برخی از بیش از 100 رهبر جهان در اجلاس سران باعث عقب‌نشینی از خودکامگی در حال افزایش، مبارزه با فساد و ارتقای حقوق بشر خواهد شد. او در سخنرانی پایانی اجلاس گفت: «این به بذرهای حاصلخیز برای شکوفایی دموکراسی در سراسر جهان کمک خواهد کرد.

وزارت خزانه داری روز جمعه شرکت هوش مصنوعی چینی SenseTime را به فهرست «شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی چینی» اضافه کرد و آن را به توسعه برنامه های تشخیص چهره متهم کرد که می تواند قومیت هدف را تعیین کند، با تمرکز ویژه بر شناسایی قومیت های اویغور.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار