|
|
کدخبر: ۱۸۴۶۰۰

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه از ارزهای 4200 تومانی گفت

در رابطه با ارزهای 4200 تومانی تا کنون 1250 پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده و 555 نفر نیز دستگیر شده اند.

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه گفت:

 پرونده‌هایی که درباره ارز ۴۲۰۰ تشکیل شده سه دسته هستند. اولین دسته ارزهای وارداتی هستند که در آن‌ها افرادی اقدام به دریافت ارز ۴۲۰۰ای برای واردات کالا اساسی کرده‌اند که به تعهدات خود عمل نکرده یا کالاهایی دیگر را وارد کردند.

در این پرونده هزار و ۲۵۰ پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد که بیش از ۶۰۰ پرونده از آن‌ها با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است و برخی از این پرونده ها نیز به صدور حکم منجر شدند که از جمله آن ها پرونده اسدبیگی است. همچنین ۵۵۵ نفر در پرونده‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی دستگیر شدند و مبلغ پرونده‌ها حدود ۱۰ میلیارد دلار بود.

وی افزود: برخی از این افراد با ایجاد شرکت‌های صوری و یا با استفاده از کارت بازرگانی دیگران این اقدامات را انجام دادند مثلا شرکتی در مشهد حدود هزار دلار گرفته بود.

برخی دیگر، کالاهایی از قبیل مواد پتروشیمی یا غیرپتروشیمی از کشور صادر کردند اما ارز را به کشور وارد نکرده بودند که در این رابطه بیش از ١٠٠ نفر دستگیر شدند و حدود ١۴ میلیارد و ۵٠٠ میلیون یورو در مرحله دادسرا ارزها تحویل بانک مرکزی و تسویه شد.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار