|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۲۲

رهبر جریان صدر از مشکلات پیش آمده در پارلمان عراق میگوید.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق شامگاه یکشنبه پس از پایان اولین جلسه پارلمان جدید که طی آن رئیس پارلمان و دو معاونان وی انتخاب شدند، گفت که مرحله بعدی پیش روی پارلمان و دولت یک "مرحله دشوار" است.

مقتدی صدر در توییتی نوشت: همه جناح‌های سیاسی در پارلمان و دولت در مقطع دشواری قرار دارند.

وی در این پیام به مردم عراق بابت این اتفاق تبریک گفت و نوشت: به مردم عراق بابت اولین قدم در مسیر ساختن یک کشور آزاد و عراقی مستقل و بدون هیچ گونه فرقه‌ گرایی و فساد تبریک می‌گویم.

رئیس جریان صدر که در انتخابات اخیر موفق شد اکثر کرسی‌های مجلس نمایندگان را به دست آورد، انتخاب رئیس پارلمان و دو معاون وی را اولین نشانه حکومت اکثریت ملی دانست.

نمایندگان جدید پارلمان عراق یکشنبه در اولین جلسه که پس از چند ساعت‌ وقفه برگزار شد و شاهد بحث و درگیری نمایندگان بود، با اکثریت آرا "محمد الحلبوسی" را به عنوان رئیس پارلمان جدید انتخاب کردند.

خبرگزاری عراقی واع اعلام کرد که الحلبوسی با کسب ۲۰۰ رای در مقابل ۱۴ رای بر محمود المشهدانی، رقیب خود پیروز شد.

این جلسه جنجالی روز یکشنبه پارلمان عراق شاهد درگیری حامیان صدر و نمایندگان چارچوب هماهنگی ائتلاف شیعیان بر سر اینکه کدام یک در پارلمان اکثریت هستند، بود که به وخامت حال "محمود المشهدانی"، رئیس سِنی پارلمان و انتقال او به بیمارستان منجر شد و در نهایت با آرام شدن اوضاع و خروج فراکسیون چارچوب هماهنگی شیعیان و حزب اتحاد میهنی کردستان از جلسه، بار دیگر کارش را از سر گرفت.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار