|
|
کدخبر: ۱۸۹۳

رئیس حزب سبزهای آلمان با توجه به جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا، خواستار بازنگری در بسیاری از زمینه های همکاری با این کشور شده و تصریح کرد آلمان باید از اسنودن حمایت کند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، «هامبورگر ابند بلات» اظهار کرد: «یورگن تریتین»، رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان، با توجه به گزارشها درباره جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از اروپا، خواستار تجدید نظر در همکاریهای(اطلاعاتی) با آمریکا شده و تاکید کرد دولت آلمان باید طیف وسیعی از زمینه های همکاری با آمریکا را مورد بازنگری و بررسی قرار دهد.

وی که در گفتگو با هفته نامه «اشپیگل» سخن می گفت همچنین خواستار حمایت از «ادوارد اسنودن»، افشاگر جاسوسی اطلاعاتی آمریکا شده و تصریح کرد که طبیعتا آلمان باید از وی حمایت کند. این برای یک دولت قانونی مانند ما شرم آور است که اسنودن برای حمایت از خود دست به دامن پوتین شود.

این سیاستمدار آلمانی در ادامه با تاکید بر اینکه طبیعتا ما باید با آمریکایی ها در زمینه های معینی همکاری کنیم، خاطر نشان کرد: اما در این راستا حد و مرزهایی وجود دارد و این مرزها در جایی که به یک نظارت کلی منتهی می شود خاتمه پیدا می کند. اقتصاد ما نباید مورد جاسوسی قرار گیرد. اموال و ارزشهای معنوی ما باید همچنان مورد حمایت قرار گیرد.

«یورگن تریتین» در ادامه اظهار داشت: صدر اعظم، وزیر کشور و وزیر امور خارجه ما(در جریان جاسوسیهای آمریکا از اروپا) مانند سه میمون می مانند که هیچ چیزی نمی بینند، هیچ چیزی نمی شنوند و هیچ نمی گویند.

وی افزود: «هانس پتر فریدریش»، وزیر کشور ما، در دیدار اخیر خود از واشنگتن موفق نشد به نقض حقوق بشر شهروندان ما توسط آمریکا اعتراض کند.

یکی از سیاستمداران امنیتی حزب سبزها در پارلمان آلمان نیز در این زمینه بردولت آلمان فشار وارد کرده و اظهار داشته است که تشکیل یک کمیسیون بررسی برای رسیدگی به ماجرای جاسوسیهای آمریکا، وظیفه نمایندگان دور بعد قانونگذاری در کشور است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار