|
|
کدخبر: ۲۱۸۷

رحیمی:

آخرین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت دهم به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، محمدرضا رحیمی در این جلسه که در مجتمع اداری - فرهنگی ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در منطقه سوهانک برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و توفیق کسب برکات ماه مبارک رمضان، از زحمات و تلاش‌های اعضای شورای عالی اشتغال طی سال‌های اخیر تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان این‌که «شورای عالی اشتغال تا پیش از دولت نهم ۳۹ جلسه داشته است»، خاطرنشان کرد: این شورا در دولت نهم ۱۱ جلسه و در دولت دهم ۵۴ جلسه تشکیل داد که نشان دهنده اهمیت دولت دکتر احمدی نژاد به موضوع اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی است.

وی با اشاره به سخنان برخی افراد که سعی دارند عملکرد شورای عالی اشتغال را زیر سوال ببرند، افزود: برخی افراد این روزها عملکرد شورا را ضعیف و آمار اشتغال آن را بسیار پایین اعلام کرده‌اند که این رفتار ظلم بزرگی به جامعه و دست اندرکاران اشتغالزایی کشور است.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به تنهایی در دو سال اخیر ۶۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است که این رقم به تنهایی بسیار بالاتر از رقمی است که این افراد اعلام می‌کنند.

در این جلسه رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گزارشی از اهم برنامه های این نهاد برای توسعه اشتغالزایی و اقدامات انجام شده برای تحقق هدفگذاری ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۲ ارائه کرد.

رییس کل بانک مرکزی نیز در این نشست به ارائه گزارشی در خصوص اختصاص ۳۰ درصد از منابع قرض الحسنه بانک‌های خصوصی به طرح های خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت.

گزارش مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در خصوص ساماندهی حمل و نقل بار و مسافر روستایی و پیشنهاد تامین منابع مالی خرد روستایی از طریق تاسیس صندوقهای محلی، از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور پس از پایان این جلسه از نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بازدید کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار