|
|
کدخبر: ۲۲۲۱

احمدی‌نژاد در دیدار نخست‌وزیر عراق:

رئیس‌‌جمهور توسعه و تقویت مناسبات همه‌جانبه میان ایران و عراق را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز همگان باور دارند که پیشرفت و امنیت منطقه وابسته به همکاری و تلاش‌های مشترک ایران و عراق است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در ادامه برنامه های اولین روز از سفر به کشور عراق، در دیدار نوری المالکی نخست وزیر این کشور که با حضور هیات های عالی رتبه دو کشور صورت گرفت، با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در مسیر آبادانی عراق طی سالهای اخیر، روابط ایران و عراق را دوستانه و برادرانه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر روابط تهران - بغداد در عرصه های گوناگون رو به توسعه است.

رییس جمهور سابقه فرهنگی، تمدنی و اعتقادی دو ملت را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در سال های اخیر تحولات منطقه و جهان فرصتی را بوجود آورده که دو کشور بتوانند همکاری های بهتری در عرصه های مختلف انجام دهند.

احمدی‌نژاد به همکاری های فی مابین ایران و عراق اشاره کرد و افزود: امروز تهران و بغداد همکاری های بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و در بخش خدمات مهندسی، انرژی و برق، همکاری های خوبی میان دو کشور شروع شده که امیدواریم این همکاری ها در آینده روز به روز توسعه یابد.

رییس‌جمهور توسعه و رونق گردشگری دو کشور را قابل توجه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران، هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات خود در عرصه های مختلف با کشور عراق قائل نیست.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار ضمن خوشآمدگویی به رییس جمهور و هیأت همراه روابط دو کشور را مثبت توصیف کرد و گفت: عراق جدید به دنبال توسعه روابط با همه کشورهای دوست منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران است.

نخست وزیر عراق با اشاره به مشکلات بوجود آمده ناشی از حکومت رژیم بعثی در عراق، اظهار داشت: امروز عراق سیاست درهای باز را در پیش گرفته چرا که ما به دنبال توسعه همکاری ها و مناسبات هر چه بیشتر با کشورهای دوست با مشترکات تاریخی و فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با عراق اشتراکات فراوانی دارند، تصریح کرد: جمهوری عراق هیچ مرزی در همکاری های فی ما بین خود با ایران نمی بیند و در حال حاضر در عرصه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران روابط گسترده ای دارد.

نوری المالکی افزود: ما خواستار همکاری ایران در زمینه انرژی و برق با جمهوری عراق هستیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار