|
|
کدخبر: ۲۲۲۶

پورمحمدی:

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه محصول تشکیلاتی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشد گفت: اصلاح‌طلبان هم نمی‌توانند ادعا کنند که محصول تشکیلاتی‌شان در انتخابات پیروز شده است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور امشب در ضیافت افطاری جامعه اسلامی مهندسین که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با بیان اینکه حماسه سیاسی مطالبه مقام معظم رهبری بود و خداوند به ما تحقق آن را عطا کرد، گفت: ما تقوا، سلامت رفتاری، سلامت ذهنی، سلامت اجتماعی و سلامت سیاسی را به تقوای سیاسی تعبیر می‌کنیم. از این رو تقوای سیاسی منجر به حماسه سیاسی شد.

وی افزود: تقوای سیاسی یعنی آنکه به هم اعتماد کنیم و ما این کار را انجام دادیم و به هم اعتماد کردیم، از مرزها عبور نکردیم و حق هم را ضایع نکردیم؛ حتی حق افراد و انسانهایی که نظام سیاسی را قبول نداشتند پذیرفتیم، این یعنی تقوای سیاسی.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اصولگرایان باید به قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری پایبند باشند، خاطرنشان کرد: عده‌ای در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشدند ولی معتقدم ما در این انتخابات به دستاوردهای مثبتی رسیدیم و بهترین اتفاق برای کشور پیش آمد.

پورمحمدی در ادامه سخنانش شرایط کشور و منطقه را خطیر ارزیابی کرد و با اشاره به تحولات اخیر در مصر، اظهار داشت: در این کشور کودتا می‌کنند و بعد اسم آن را انقلاب یا خاص اجتماعی می‌گذارند و به اسم دفاع از آزادی و حقوق مردم تروریست‌ها را در آنجا اعزام می‌کنند و می‌گویند ما به دنبال دفاع از اسلام هستیم.

وی یادآور شد: جریان سلطه، کفر، استکبار به همراه سربازان مفت، ارزان، بی‌عقل و افراطی با هم در خدمت سلطه جهانی جمع شده‌اند و به جان حق‌خواهان افتاده‌اند. این نشان می‌دهد که ما در شرایط سختی تاریخی قرار گرفته‌ایم و این شرایط حقیقتا خطیر است. بنده معتقدم برای اینکه به پیروزی برسیم باید پایدار و همواره به یاد خدا باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش انتقاد را مهم و سازنده عنوان کرد و با بیان اینکه انتقاد در مسیر شد و کمال جامعه مفید است، افزود: البته این انتقادها نباید به تنازع و ایجاد سو‌ءظن تبدیل شود. خوشبختانه وضعیت امروز کشور خوب است و ما در آرامش به سر می‌بریم؛ البته معتقدم که باید نسبت به گذشته هم نقدی داشته باشیم اما این انتقادات نباید تبدیل به کشمکش و سوءظن است؛ باید از هرگونه تنازع پرهیز کنیم.

پورمحمدی اضافه کرد: سلیقه‌ای در انتخابات اکثریت آرای مردم را به دست آورد و ما اصولگرایان پیروز نشدیم؛ البته اصلاح‌طلبان هم نمی‌توانند ادعا کنند که محصول تشکیلاتی‌شان در انتخابات پیروز شده است.

وی با اشاره به عملکرد دولت فعلی و انتقاداتی که نسبت به عملکرد دولت مطرح می‌شود، گفت: دولت فقط ۶ الی ۷ وزیر نیست بلکه مجموعه عظیمی از کارگزاران را تشکیل می‌دهد که همه آنها تلاش‌های زیادی را انجام داده‌اند بنابراین نباید در طرح انتقادات افراط و تفریط کرد. واقعیت آن است که کارهایی انجام شده است. معتقدم ما باید قضاوت نسبی کنیم؛ قضاوت نسبی یعنی آنکه در برابر ظرفیت‌های مادی، معنوی، سرمایه‌ها و زیرساخت‌هایی که داریم به خروجی، بهره‌وری و محصولات خوبی نرسیده‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین با اشاره به مواضعی که از سوی روحانی در زمان تبلیغات انتخابات مطرح شده بود، اظهار داشت: آقای روحانی مواضعی را اعلام کردند که این مواضع قدر مشترک مطالبات انسانهای دلسوز کشور است. ما باید این قدر مشترک را حفظ کنیم و به آن آسیب نرسانیم.

پورمحمدی قانون‌گرایی، تبعیت از ولایت، احترام به حقوق مردم، مشورت‌پذیری و هماهنگی قوا را از مواضع خوب و سازنده حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم دانست و گفت: این مواضع همان مواضع اصولگرایانه است. پس می‌توان گفت مواضع اصولگرایی بر انتخابات پیروز شد؛ بنابراین همه ما باید تلاش کنیم تا این اصول حفظ شود.

وی تاکید کرد: فضای کشور دارای جنجال و التهاب است و باید این جنجال به آرامش برسد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین با اشاره به اینکه سخنران ویژه این مراسم حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری بود افزود: ما انتظار داشتیم وی سکوت خود را می‌شکست و در این مراسم سخنرانی می‌کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار