|
|
کدخبر: ۲۲۹۱

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی با ۲ دلار افزایش به ۱۲۸۶ دلار در هر اونس رسید و کارشناسان روند قیمت طلا در هفته آینده را نیز افزایشی پیش بینی می کنند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، بلومبرگ اظهار کرد: در معاملات امروز جمعه قیمت جهانی طلا برای دومین روز متوالی اندکی افزایش یافت اما همچنان در کانال ۱۲۰۰ دلاری باقی ماند.
قیمت طلا امروز با ۲ دلار رشد به ۱۲۸۶ دلار در هر اونس رسید. دیروز نیز قیمت طلا ۰.۵ درصد رشد را تجربه کرده بود.

قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۵ درصد افزایش داشته است. قیمت طلا هفته گذشته ۵ درصد افزایش داشت که بهترین عملکرد قیمت طلا پس از اکتبر ۲۰۱۱ محسوب می شود.

پس از اینکه این هفته بن برنانکه، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد سیاست خرید اوراق قرضه فدرال رزرو «به هیچ وجه بر روی یک دوره از پیش تعیین شده حرکت نمی کند،» تجار در انتظار چهارمین هفته رشد قیمت هستند که طولانی ترین دوره از زمان افت جذابیت بازار در ماه آوریل است. بر این اساس پیش بینی می شود هفته آینده قیمت طلا از ۱۳۰۰ دلار فراتر رود.
قیمت نقره نیز در معاملات امروز با رشدی ۰.۳ درصدی به ۱۹.۴۵۲۷دلار در هر اونس رسید. یک اونس طلا در مقابل ۶۶.۵ اونس نقره معامله شد که بالاترین نرخ مبادله پس از آگوست ۲۰۱۰ است.
قیمت پلاتین نیز برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۴۲۰ دلار و ۹۰ سنت در هر اونس رسید و رشد قیمت هفتگی این فلز گرانبها را به ۰.۹ درصد رساند. پالادیوم با ۰۳ درصد رشد به ۷۴۷ دلار و ۳۵ سنت در هر اونس رسید که حکایت از سومین رشد متوالی هفتگی قیمت این فلز است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار