|
|
کدخبر: ۲۳۲۶

لیبرمن:

درحالی که وزیر خارجه آمریکا طی در ششمین دور سفر خود به خاورمیانه همه تلاش خود را برای احیاء مذاکرات سازش به کار بست، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل هیچ امتیازی به گروه‌های فلسطینی نخواهد داد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، ریانووستی اظهار کرد: آویگدور لیبرمن، رئیس کمیسیون روابط خارجی کنست(پارلمان اسرائیل) امروز در گفتگو با رادیو روسی " رکا " اعلام کرد: «با توجه به ترکیب دولت ائتلافی اسارئیل هیچ کدام از پیش شرط های فلسطینی ها برای از سرگیری مذاکرات سازش را قبول نخواهد کرد.»

مرد شماره ۲ حزب لیکود بیتنا و وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی افزود: «ما حاضر به گفتگو هستیم، اما بدون هیچ پیش شرطی. قبول پیش شرط یعنی دادن امتیاز و چنین تصمیم برای دولت فعلی به معنای انتخابات پیش از موعد در اسرائیل خواهد بود.»

جان کری، وزیر خارجه آمریکا که در ششمین دور سفر خود در خاورمیانه به سر می‌برد طی دو روز اخیر تلاش زیادی به کار بست تا بتواند مذاکرات سازش را دوباره پس از ۵ سال احیاء کند.

شب گذشته نیز باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وی را به از سرگیری مذاکرات سازش تشویق کرده بود. پیش تر گروه‌های فلسطینی برای آغاز مذاکرات خواستار بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷، ارائه تضمین کلی درباره مرزها، توقف شهرک سازی و نیز آزادی زندانیان فلسطینی شده بودند.

سخنان لیبرمن حاکی از شکست زودهنگام تلاش‌های واشنگتن برای احیاء مذاکرات سازش است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار