|
|
کدخبر: ۲۷۵۷

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روز قدس یادگار امام راحل برای امت اسلامی است و نشانه محکمی از اهتمام جهان اسلام به موضوع فلسطین و قدس شریف محسوب می‌گردد.

به گزارشامیدنیوز، در آستانه بزرگداشت روز جهانی قدس سید عباس عراقچی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: روز قدس در طول بیش از ۳۰ سال گذشته معیاری شده است برای این‌که هر سال کلیه مسلمانان همبستگی خود را با مردم فلسطین نشان دهند و اهتمام‌ خود را برای آزادسازی قدس برای همه جهانیان بیان کنند. روز قدس اثبات این نکته است که قدس شریف موضوعی نیست که جهان اسلام در مورد آن سازش کند و از این مکان مقدس به عنوان اولین قبله‌گاه مسلمانان هرگز نخواهد گذشت.

وی ادامه داد: تظاهرات روز قدس در طول بیش از ۳۰ سال گذشته برکات بسیاری داشته و اجازه نداده است که بسیاری از طرح‌های سازش که از سوی طرف‌های مختلف مطرح شده بود، به سرانجام برسد. روز قدس در بسیج جهانی مسلمانان برای حمایت از موضوع فلسطین بسیار موثر بوده است.

وی گفت: در این روز مسلمانان در سرتاسر جهان همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کرده و از این طریق اعتماد به نفس و روحیه بسیار بالایی را برای مردم فلسطین، که در خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی هستند ایجاد می‌نمایند. امروز رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط خود در منطقه و جهان قرار دارد و به همین دلیل برای فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه در بین کشورهای اسلامی تلاش می‌کند. تحرکاتی که هم‌اکنون در کشورهایی مانند مصر، سوریه، عراق و لبنان برای آتش افروزی بین فرق و دستجات اسلامی و مردمی شاهد آن هستیم در این راستا ارزیابی می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: تحولات دراین کشورها نشان می‌دهد اگر مسلمانان علیه رژیم صهیونیستی منسجم نباشند و دشمن اصلی خودرا فراموش کنند گرفتار توطئه‌های مختلف این رژیم خواهند شد.

وی تاکید کرد: روز قدس نشانه و علامتی است برای یادآوری این‌که دشمن اصلی فراموش نشود و اتفاقا امسال بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم که در روز قدس همبستگی خود را علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام کنیم و به همه دنیا نشان دهیم که دشمن اصلی فراموش نشده است و با وجود برخی فتنه‌انگیزی‌های خارجی و اختلافات داخلی مسلمانان در همه جهان آرمان اصلی خود را که آزادی قدس شریف است از یاد نخواهند برد.

وی درباره تاثیر توجه افکار عمومی به مساله فلسطین بر مذاکراتی که آمریکا آن را با عنوان طرح سازش دنبال می‌کند نیز گفت: جلب توجه افکار عمومی دنیا قطعا در مقابله با این مذاکرات سازشکارانه تاثیر دارد. در طول۳۰ سال گذشته نیز همواره تظاهرات روز قدس تاثیرات خود را داشته است. امروز این حساسیت بیش از گذشته است. حضور مردم در صحنه و اعلام همبستگی با مردم فلسطین و حمایت از قدس شریف، فشارهای آمریکا را برای مجبور کردن فلسطینی‌ها به سازش آشکار می‌کند. مسلمانان اقصی نقاط کشورهای اسلامی از این طریق همبستگی و حمایت خود را با گروه‌های فلسطینی که با این روند سازش اعلام مخالفت کرده‌اند اعلام می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار