|
|
کدخبر: ۲۸۱۳

احمدی‌نژاد:

محمود احمدی‌نژاد در پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، مساله فلسطین را مساله اصلی جهان قلمداد کرد و گفت: برخی فکر می‌کنند که یک اتفاقی افتاده و باید از آن عبور کرد یا اینکه یک مقداری از این سرزمین را به آنها بدهیم و مقداری دیگر را به فلسطینی‌ها، در حالی که این یک ساده‌لوحی و ساده‌اندیشی تاریخی است. این مساله به این سادگی نیست.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، احمدی‌نژاد پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، در ابتدای سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان یک فرصت ویژه برای تمام انسان‌هاست و باید از این ماه به نحو احسن استفاده کرد، چراکه ماه نزول رحمت و نعمت الهی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه امام و شناخت آن است، گفت: ماه رمضان، ماه نزدیک شدن هرچه بیشتر به امام و سنخیت پیدا کردن هرچه بیشتر با ایشان است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: رحمت خداوند برای تمام بشریت است و امیدواریم که در ماه مبارک رمضان برای همه ما معرفت کامل از حقیقت هستی یعنی امام حاصل شده باشد و بهترین سرنوشت برای همه بشریت رقم زده شده باشد.

رییس‌جمهور با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس خاطرنشان کرد: امروز روز قدس است و امام راحل با یک هوشمندی الهی و به اعتقاد من با یک هدایت الهی و همچنین عنایت امام عصر روز قدس را نامگذاری کردند.

وی با اشاره به ادعاهای غربی‌ها در مورد تاسیس رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد: اگر واقعا ادعای غربی‌ها و صهیونیست‌ها درست بود که می‌خواستند عده‌ای بی‌پناه را پایگاه دهند و کشوری برای آنها درست کنند، چرا با همه وجود و با همه توان از همه اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند؟ تا جایی که به این مقدار از کشورهای هم‌بلوک خود حمایت نمی‌کند، از مردم خود حمایت نمی‌کند. اگر واقعا آنها از روی دلسوزی و با عنوان حقوق بشر آمده‌اند، مقدمه‌چینی کردند و یک گروه را در فلسطین حاکم کردند چرا همه ادعاهای حقوق بشری خود مبنی بر آزادی، ‌ دموکراسی، حقوق زنان و کودکان را پای صهیونیسم‌ها قربانی کرده‌اند؟

رییس‌جمهور در ادامه با طرح این پرسش که " چرا مساله صهیونیسم و فلسطین مساله اصلی جهان است؟ "، گفت: برخی به اصل موضوع توجه ندارند و کسانی فکر می‌کنند که یک اتفاقی افتاده و باید از آن عبور کرد یا اینکه یک مقداری از این سرزمین را به آنها بدهیم و مقداری دیگر را به فلسطینی‌ها. این یک ساده‌لوحی و ساده‌اندیشی تاریخی است. این مساله به این سادگی نیست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه " باید موجودیت رژیم صهیونیستی و نقش آن باید در یک بستر تاریخی و جهانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد "، اظهار کرد: یک حقیقت وجود دارد و آن این است که یک درگیری تاریخی بین جبهه شیاطین و جبهه حق و ملت‌ها وجود داشته و دارد و نمی‌شود چشم از روی این درگیری تاریخی بست. آنها در ۴۰۰ سال اخیر برده‌داری را ایجاد کردند، ‌ ده‌ها میلیون انسان را نابود کردند، خانواده‌های زیادی را متلاشی کردند، عواطف را کشتند، یک دوره طولانی استعمار و برده‌داری ایجاد کردند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه " کلید تسلط بر دنیا تسلط بر خاورمیانه است "، به ویژگی‌های منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: آنها همیشه به دنبال تسلط بر این منطقه بودند بیش از هزار سال دنبال این موضوع بودند، چراکه این منطقه همانطور که اشاره کردم دروازه ورود به دنیاست.

وی اضافه کرد: در دوره‌ای از تاریخ شاهد بودیم که نهضت‌های ضدبرده‌داری شروع شد، ملت‌ها به ظاهر مستقل شدند اما روحیه استعمارگری و برده‌داری تمام نشد و این روحیه ادامه پیدا کرد؛ گرچه تضعیف شد ولی از بین نرفت آنها همچنان می‌خواهند بر دنیا مسلط شوند و بساط قبلی را با شعارهای جدید ادامه دهند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه " آنها برای تحقق این موضوع باید بر منطقه ما مسلط می‌شدند و در آنجا پایگاه ایجاد می‌کردند "، یادآور شد: در این ارتباط طراحی کردند و در واقع باید گفت آروزی تاسیس رژیم صهیونیستی یک آرزوی چند صد ساله بوده است. آنها در این ارتباط طراحی کردند، به فلسطینیان هجوم آوردند و سرزمین انها را اشغال کردند.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در ادامه گفت: اینطور نیست که آدم‌کش‌های حرفه‌ای جهان که در همان جنگ دوم بیش از ۶۰ میلیون انسان کشتند دلشان برای عده‌ای به رحم بیاید و بخواهند کاری کنند؛ معلوم است که این موضوع یک دروغ بزرگ است.

وی با بیان اینکه حوادثجنگ یک بهانه و فرصت‌سازی است، اظهار کرد: معتقدم این موضوع نقشه قبلی برای تسلط مجدد به جهان است اما بدون تابلوی استعمار و برده‌داری و با شعارهای جدید آمده‌اند تا با یک تیر چند نشان بزنند. اولا بین خودشان وحدت درست کردند و در همین راستا باید گفت این‌ها در اروپا و آمریکای لاتین درگیر بودند و چقدر جنگ کردند و ملت‌های بومی را قتل‌عام کردند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: حیف که امکان ثبت و ضبط این مباحثوجود نداشته والا یک طومار بی‌پایان از جنایتهای این‌ها در اختیار بشر قرار می‌گرفت. این‌ها آمدند با تاسیس رژیم صهیونیستی بین خود وحدت درست کردند در حالی که وحدت در سایه امور آسمانی، توحید، نبوت، امامت و ایمان به ارزش‌های الهی است. این‌ها تمام ارزش‌ها را زیر پا گذاشتند البته باید هم زیرپا می‌گذاشتند، چراکه وقتی کسی به این ارزش‌ها پاییبند باشد استعمار و جنگ راه نمی‌اندازد.

رییس‌جمهور همچنین اظهار کرد: خدا، پیامبران و ارزش‌های الهی و انسانی در این حال از قدسیت افتاد و آنها شرف و آزادگی را زیرپا گذاشتند و تنها یک موضوع را به عنوان امر قدسی حفظ کردند که آن موجودیت رژیم صهیونیستی بود. شما به هر کسی می‌توانید اهانت کنید و هر حقیقتی را منکر شوید اما به محض اینکه به دایره صهیونیسم نزدیک می‌شوید همه کشورهای غربی با همه توان قیام می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه " آنها روی هیچ‌چیز تعصب ندارند اما روی رژیم صهیونیستی سخت‌ترین تعصب‌ها را دارند "، گفت: من زمانی برای یکی از رهبران اروپا که از نسل قبل بود پیامی فرستادم. در جایی که مجلس خصوصی شد به ما گفتند چرا علیه رژیم صهیونیستی فریاد می‌زنید؟ گفتند وقتی شما فریاد می‌زنید ما شرمنده می‌شویم. تعصب آنقدر شدید است که اجازه نمی‌دهد کسی خطی بر چهره آلوده صهیونیستها ترسیم کند، چراکه امروز رژیم صهیونیستی تنها فرصت تسلط بر منطقه و کل جهان است و حاضرند در این مسیر همه ملت‌ها را قتل‌عام و به همه جای دنیا لشکرکشی کنند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: این بحثتنها بحثچند کلیومتر زمین نیست، بحثتسلط بر جهان و غارت همه جهان و سرنوشت جامعه بشری است. امروز تمام سردمداران سیاسی، صهیونیست هستند. کسی خیال نکند وقتی می‌گوییم صهیونیست، یعنی یهودیانی که مقداری هم تندرو هستند. این‌ها منافع کثیف مستکباران هستند و تمام مراکز اصلی اقتصادی دنیا و بانک‌های دنیا همچنین رسانه‌های اصلی دنیا نیز دست آنهاست.

وی با بیان اینکه رییس‌جمهور آن کشور بزرگی که فکر می‌کند رئیس کل دنیاست اول باید در مقابل صهیونیستها کرنش کند و بعد اجازه ورود به انتخابات پیدا کند، گفت: رژیم صهیونیستی باطن و حقیقت نظام سرمایه‌داری و همچنین چهره‌واقعی استعارگران و برده‌داران است.

رییس‌جمهور همچنین گفت: ما دو سوال ساده و روشن مطرح کردیم اما آنها چه سروصدایی راه انداختند. ما پرسیدیم اگر حواثجنگ دوم جهانی واقعا تاریخی است چرا سیاست‌مداران نسبت به این موضوع تعصب نشان می‌دهند در حالی که باید صاحب‌نظران و محققان بحثکنند. چرا آنقدر حساسیت وجود دارد و اجازه نمی‌دهند که در این راستا تحقیقات آزاد انجام شود؟ آنها که مدعی آزاداندیشی هستند وقتی به کشورهای دیگر می‌رسند معتقدند که باید اجاز داده شود تا تمام اندیشه‌های منحط هم ترویج شود اما وقتی به خودشان می‌رسد چه شلوغ می‌کنند.

وی افزود: تعصب در اوج است؛ آن هم توسط سیاست‌مداران و معلوم است که با یک نتیجه سیاسی مستمر از آن داستان ساختگی تاریخی به دست می‌آید. جوری با ما برخورد کردن که انگار ما وجود خدا را منکر شدیم.

احمدی‌نژاد یادآور شد: سوال دوم ما این بود که فرض کنیم اتفاقی هم افتاده اما در چه مکانی و توسط چه کسانی این اتفاق رخ داده و این موضوع چه رابطه‌ای با فلسطین دارد؟ در مقابل این سوال باز هم سروصدا کردند و ما عکس‌العمل‌ها را دیدیدم. مساله این است که این سوال دورغ‌پردازی‌های تاریخی را برملا کرد و فلسفه رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد و معلوم شد بسیاری از داستان‌پردازی‌ها همگی یک سناریو بوده است تا اینکه در قلب منطقه اسلامی و منطقه ما پایگاه درست کنند.

رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: آنها جیغ‌های سرخ و بنفش زدند و گفتند که فلانی جنگ‌طلب است، در حالی که این‌ کارها را کردند تا اصل دو سوال به گوش ملت‌ها نرسد و از پاسخ دادن تفره بروند و تاکنون هم پاسخی نداده‌اند. معلوم است که این سوال‌ها به هدف اصابت کرده و ستون نظام سرمایه‌داری را هدف گرفته است. برخی می‌گویند این سوال‌ها به نفع خود صهیونیستها و باعثحمایت بیشتر آمریکا از آنها شد. این از همان حرف‌های ساده‌انگارانه است. آنها مگر برای حمایت از صهیونیستها دنبال بهانه هستند؟ آنها یک موجودند؛ البته من در مورد سردمداران حرف می‌زنم و ما به ملت‌ها کاری نداریم. ملت‌های اروپا و آمریکا اسیرند.

وی اضافه کرد: برخی در داخل کشور فکر می‌کنند بالاخره دعوایی بین صهیونیستها و فلسطینی‌ها شده و می‌توان نشست مساله را حل و تمام کرد. می‌خواهند جریان تاریخی استعمار و استکبار و سرمایه‌داری جهانی و متجاوزان به حقوق ملت‌ها و تاریخی در مقابل حقوق ملت‌ها را با نشست و برخاست و خوردن دو فنجان قهوه حل و فصل کنند اما این ساده‌اندیشی است. چند ده سال است که مذاکره می‌کنند. چقدر مدعیان منطقه کوتاه آمدند؟ حتی به اندازه یک میلیمتر از ادعاهای خود عقب‌نشینی نکردند. این افراد که اینطور تصور می‌کنند در واقع ماهیت رژیم صهیونیستی را درست تشخیص ندادند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه " صهیونیسم بعد حیوانی و دنیای طاغوت‌هاست و جز غارت ملت‌ها چیزی را نمی‌شناسد "، افزود: آدم شرمش می‌آید از اینکه برخی مراکز دارویی جهان را در اختیار گرفتند و برای ضربه زدن به مخالفانشان میکروب تولید می‌کنند. کدام حیوان اینکار را می‌کند؟ هیچ‌کدام از ارزش‌های الهی و انسانی برایشان ارزش ندارد.

رییس‌جمهور در ادامه گفت: مساله فلسطین و روز قدس، مساله همه جهان، تاریخ بشر و نجات کل بشر از چنگال مستکبران و صیانت‌کننده حقیقت انسان و شرف انسانی و باز کردن راه برای کمال انسان‌ها و برپایی عدالت و توحید برای جهان است و امام به زیبایی فرمود که روز قدس، روز اسلام است.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه درگیری‌های تاریخی را نمی‌شود با یک مانور سیاسی یا یک سازش سیاسی حل و فصل کرد، گفت: ما اهل جنگ نیستیم و راه حل ما فرهنگی و سیاسی است، اما بر پایه عدالت و کرامت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه صهیونیست‌ها و حامیان آن داشتند مطمئن می‌شدند که رژیم صهیونیستی تثبیت شده است ولی ناگهان امام آمد و انقلاب اسلامی رشته‌های آنها را پنبه کرد، افزود: آنها مجبور به بازگشت به نقطه صفر شدند و دستاوردهای چندین ساله‌شان بر باد رفت. آنها امروز همه توان خود را برای نجات رژیم جعلی صهیونیستی به کار گرفته‌اند.

وی با اشاره به تحولات منطقه و اتفاقاتی که در برخی از کشورهای منطقه رخ داده و نیز نابسامانی‌های ایجاد شده در برخی کشورها اظهار کرد: ما از همان اول به ملت‌ها عرض کردیم که در تحولات منطقه باید سه نکته همزمان مورد توجه قرار بگیرد و بی‌توجهی به برخی از مسائل مورد خسارت است. نکته اول مربوط به حقوق اساسی مردم است؛ عدالت، آزادی و کرامت انسانی، رفاه و پیشرفت حق همه ملت‌هاست، حق همه انسانهاست و همه باید به این حق پایبند باشند و نمی‌توانند این حق را نادیده بگیرند. بدون استثناء همه باید به این حق احترام بگذارند. ملتهای منطقه سالهای طولانی تحت سیطره دیکتاتوری‌ها و قلدران و به دنبال فرصت برای رهایی بودند. شعار آزادی و عدالت برای آنها انگیزاننده شده و انرژی عظیمی که برای تحقق این آرزوی تاریخی در آنها متراکم شده بود آزاد شد.

رییس‌جمهور در ادامه به اهمیت شیوه دسترسی به حقوق اساسی مردم اشاره کرد و گفت: امروز دو روش در این ارتباط تبلیغ می‌شود؛ یکی راه جنگ است. طرفداران این نظریه می‌گویند بجنگیم و از این راه به حقوقمان دسترسی پیدا کنیم. سوال اینجاست که جنگ ما را به کجا می‌رساند؟ جز ویرانی و کشتار ملت‌ها، پایان و نتیجه آن کجاست؟ اصلا دولتی که با جنگ به قدرت برسد به مخالفان خود برای ادامه جنگ مجوز می‌دهد و ناامنی نهادینه می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: برخی از آنها آمدند و برای توجیه اقدامات خود انقلاب ما را مثال می‌زنند و می‌گویند شما نیز درگیر شدید. این تصور اشتباه است، در انقلاب ما جنگ و درگیری مسلحانه وجود نداشت و امام مردم را از این موضوع برحذر داشته بود. انقلاب اسلامی ایران یک مقاومت انسانی و الهی بود. جنگ سینه‌های پر از ایمان با گلوله‌ها بود و امام مردم را از درگیری مسلحانه و تخریب اماکن عمومی منع کرده بودند و من به صراحت می‌گویم که راه انقلاب اسلامی و راه ملت ایران راه مسلحانه نبود، راه فداکاری بود.

وی راه دوم و اصلی را تفاهم ملی عنوان کرد و افزود: گروه‌هایی که در این کشورها درگیر هستند، هیچ‌کدام حق مطلق یا باطل مطلق نیستند و باید با تفاهم ملی به نتیجه برسند. با کشتار دوستی و برادری نمی‌آید. دشمنان ما به دنبال تبلیغ روش جنگ هستند و اسلحه می‌دهند و پشتیبانی می‌کنند اما تنها راه تفاهم است و از طرف دیگر باید به دشمنان بشریت و به آن دعوای تاریخی دشمنان ملت‌ها علیه ملت‌ها توجه کرد. در تصمیماتی که اتخاذ می‌شود و عمل سیاسی که صورت می‌گیرد باید به صهیونیست‌ها و استکبار نیز توجه داشت و باید مراقبت بود تصمیماتی که اتخاذ می‌شود چه تاثیری می‌گذارد.

رئیس دولت دهم با طرح این پرسش که امروز از وضع مصر و سوریه چه کسانی خوشحال هستند و چه کسانی غمگینند؟ گفت: آیا روز جشن صهیونیست‌ها نیست؟ آیا آنها نفس راحت نمی‌کشند؟ آیا آرزوی تاریخی آنها برآورده نشده است؟ با پول کشورهای منطقه، منطقه را به آتش کشیده‌اند و من سوال می‌کنم که اگر این وضع در منطقه ۵۰ سال طول بکشد به سود و ضرر کیست؟ آیا تازه رژیم صهیونیستی به اهداف خود نمی‌رسند؟

وی با اعتقاد بر اینکه " رژیم صهیونیستی و حامیانش به دنبال خاورمیانه جدید هستند "، تصریح کرد: باور دارم آن کسانی که تشویق به جنگ و درگیری می‌کنند و گروههایی که سر افراد را می‌برند ظاهر آنها مسلمان است ولی باطن آنها حتما صهیونیستی‌ است. اتفاقا پایه‌گذاری‌ رژیم صهیونیستی و برخی از گروههایی که زیر تابلوی مذهب تشویق به جنگ می‌کنند یک زمان است و آن هم توسط استعمار پیر. آنها تعصبات قومی را بهانه کردند و فقط مسلمانان را می‌کشند. یک مشت احمق را پیدا کردند و به آنها می‌گویند این ماشه را فشار دهید، یک دفعه می‌روی بهشت و پیش پیامبر(ص). زن‌ها و کودکان را می‌کشند، شهرها و روستاها را تخریب می‌کنند و من فکر می‌کنم که سران آنها صهیونیست‌ها هستند و آنها در واقع ساخته و پرداخته صهیونیست‌هاست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ظاهر مسلمانی نباید کسی را فریب دهد، گفت: ۶۰ – ۷۰ سال است که همیشه حامی رژیم صهیونیستی بودند و یک روز علیه آنها نبودند و یک اقدام علیه آنها نکردند و مسلمانان را کشته‌اند.

وی در ادامه خطاب به احزاب و گروه‌های فعال در این کشورها گفت: به آنها توصیه می‌کنم که در راه دستیابی به اهداف و برنامه‌هایشان و اینکه دنبال حقوق اساسی ملت‌ها هستند مراقبت صهیونیست‌ها نیز باشند و ببیند که اقدامات آنها چه تاثیری بر صهیونیست‌ها می‌گذارند. متاسفانه عده‌ای تمام ارزش‌ها را برای کسب قدرت له می‌کنند. مبادا کسی در نقش دشمن بازی کند. شما باید مراقب باشید و دقت کنید که نامشان چگونه در تاریخ ثبت می‌شود.

رئیس‌جمهور خطاب به ملتهای منطقه نیز تاکید کرد: ملت‌های منطقه باید بدانند که مستکبران برای همه برنامه دارند و هیچ‌کس نباید در نقشه دشمن بازی کند. ثروت ملت‌ها را برای اجرای نقشه دشمنان هزینه نکنید. من به برخی از سران کشورهای این منطقه این موضوع را گفته‌ام. برای استکبارگران

برای همه برنامه دارند. ترکیه و عراق و اردن و عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمال آفریقا در خطرند. استکبارگران برای چیزی جز منافع خود اهمیتی قائل نیستند و دیگر کشورها را مثل یک دستمال می‌دانند که وقتی از آنها استفاده کردند دور می اندازند. نباید به آنها اطمینان کرد.

احمدی‌نژاد خطاب به ملت‌های منطقه با بیان اینکه " امروز وقت بیداری است و فردا دیر است و نگذارید که تاریخ اسم شما را به ننگ ثبت کند "، افزود: ملت‌ها خود را از درگیری بر سر قدرت کنار بکشند. با هم باشند و مراقبت باشند که برادر کشی رخ ندهد. بزرگان ملت‌ها باید با یکدیگر چاره‌اندیشی کنند و شعار احزاب و گروهها را با میزان هوشمندی آنها و نسبت آنها با دشمنان بسنجد.

وی در مورد صهیونیست‌ها نیز گفت: آنها به ظاهر خوشحال هستند ولی تصور نکنند که فرصت نجات پیدا کردند. دوران خوشحالی آنها طولانی نخواهد بود. موج اصلی بیداری در راه است و به زودی تمام نقش آنها را برملا می‌کند. آنها جایی در منطقه ندارند. طوفان بزرگی در راه است که این طوفان بنیاد آنها را در هم می‌افکند.

رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: دوران استعمار و برده‌داری به هر شکل تمام شده و جهان برای استقرار حکومت جهانی توحید آماده می‌شود.

احمدی‌نژاد خطاب به مستکبران گفت: دست از توطئه بردارید. من به شما با صدای بلند می‌گویم که خیالاتی نشوید و این سر و صداها کوس رسوایی شماست و به فضل الهی به زودی به قعر تاریخ خواهید پیوست.

وی با اشاره به اهمیت هوشیاری مردم، خطاب به ملت ایران اظهار کرد: ملت ما باید پیشگام و نمونه باشد و پرچم توحید و عدالت و حکومت جهانی سرشار از عشق و عدالت را برافرازد. ما ملت را به صلح و برادری دعوت می‌کنیم و امروز روز وحدت ملی است و من اطمینان دارم که ملت مومن، هوشمند و شجاع ایران ماموریت الهی و تاریخی خود را مثل همیشه به بهترین نفع انجام خواهد داد.

رییس‌جمهور در پایان از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار