|
|
کدخبر: ۲۸۷۸

گنجی:

«محمد خاتمی در جلسات خصوصی گفته که در انتخابات تقلب صورت نگرفته و موسوی خوئینی‌ها نیز در مجمع روحانیون اعلام کرده که در انتخابات سال ۸۸، آرای خوانده شده واقعی بوده است».

به گزارشامیدنیوزبه نقل از کیهان، این مطلب را اکبر گنجی از اصلاح‌طلبان متواری و مقیم آمریکا به نقل از جلسات خصوصی و داخلی اصلاح‌طلبان مورد تأکید قرار داد. وی در وبسایت رادیو فردا می‌نویسد: محمد خاتمی در جلسات خصوصی گفته که در انتخابات ۸۸ تقلب صورت نگرفته، مصطفی تاج‌زاده گفته تقلب موثر صورت نگرفته است. محمد موسوی خوئینی‌ها نیز پس از شنیدن گزارش «علی‌اکبر محتشمی‌پور» و عبدالواحد موسوی لاری در مجمع روحانیون مبارز درباره تخلفات انتخابات ۸۸، در همان زمان با تظاهرات خیابانی مخالفت کرده و فعالان اصلاح‌طلب بسیاری از شهرها نیز گفته بودند که آرای خوانده شده واقعی بوده است.

وی ادامه می‌دهد: رهبری می‌گوید، با توجه به این که در جلسات خصوصی اعتراف می‌کنند که در سال ۸۸ تقلبی صورت نگرفته، چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟ در واقع او می‌گوید اول تکلیف قانون‌شکنی از طریق اردوکشی خیابانی را روشن سازید، در گام دوم، به دلیل طرح مدعای کاذب تقلب، باید عذرخواهی کنید. گنجی می‌نویسد: بدین ترتیب، نه تنها راه رفع حصر مسدود است بلکه راه انتخاب وزرای منسوب به فتنه و حضور سیدمحمد خاتمی در مراسم تحلیف نیز بسته است.

وی در ادامه بخش‌هایی از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مقاطع مختلف را درباره خیانت فتنه‌گران بازگو کرد. از جمله؛ «آن حوادثی که در سال ۸۸ پیش آمد، همه ناشی از آن شد که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند؛ نخواستند به رای مردم تمکین کنند» و «دشمن تلاش می‌کند زحمت مردم را باطل کند همچنان که در سال ۸۸ کردند.

این هم یکی از کارهای دشمنان بود؛ کسانی را وادار کردند که برخلاف قانون، توقعاتی بکنند و براساس آن توقعات، سعی کنند مردم را در مقابل نظام قرار دهند؛ که البته به توفیق الهی موفق نشدند. آن‌هایی که سال ۸۸ آن خسارت را به کشور و ملت وارد کردند، اگر تسلیم قانون بودند، این جوری نمی‌شد.» و «در برخی از کشورها انسان مشاهده می‌کند، که جابه‌جایی قدرت‌ها با زورآزمایی، با خونریزی، با خشونت همراه است، در سال ۸۸ بعضی خطای بزرگی را مرتکب شدند، کشور را در لبه یک چنین پرتگاهی قرار دادند» و اینکه «آن مسئله اصلی این است که جماعتی در مقابل جریان قانونی کشور، به شکل غیرقانونی و غیرنجیبانه ایستادگی و به کشور لطمه و ضربه وارد کردند».
گنجی با اشاره به مواضع هاشمی می‌نویسد: انتخابات فعلی با همان شرایط انتخابات سال ۸۸ برگزار شد حال آن که هاشمی انتخابات اخیر را دموکراتیک‌ترین انتخابات دنیا قلمداد کرده است.

وی ادامه می‌دهد: از نظر رهبری حالا که اثبات شده در سال ۸۸ نیز تقلبی صورت نگرفته، مدعیان تقلب باید پاسخ گویند که چرا به جای رجوع به راهکارهای قانونی به اردوکشی خیابانی دست زده و کشور را متحمل هزینه‌های سنگین کردند؟ و چرا حرف‌های جلسات خصوصی را در فضای علنی نمی‌گویند؟

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار