|
|
کدخبر: ۲۸۷۹

یک مقام امنیتی سابق آمریکا، تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره را اقدامی شرم‌آور خواند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از کیهان، پروفسور پل پیلار از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا که ۲۸ سال از عمر خود را در مسائل امنیتی گذرانده در مقاله‌ای در وب‌سایت نشنال اینترست ولوبلاک نوشت: «برخی مواقع رهبران سیاسی ما شدیدا در جهت خلاف اهداف اعلامی خود اقدام می‌کنند و این موضوع خیلی شرم‌آور است که هر چقدر برای آنها از بی‌نتیجه بودن و مخرب بودن این اقدامات سخن گفته می‌شود باز هم آنها دست از این اقدامات شرم‌آور خود برنمی‌دارند و نمی‌آموزند که مسئولیت شناسانه امور خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اقدام اخیر کنگره آمریکا در تصویب این طرح جدید ضد ایرانی که از واردکنندگان نفت می‌خواهد خرید روزانه نفت از ایران را تا سال دیگر یک میلیون بشکه کاهش دهند می‌نویسد: با تصویب لایحه جلوگیری از اتمی شدن ایران به شماره H. R۸۵۰ آن هم با ۴۰۰ رای موافق در برابر ۲۰ رای مخالف که در میان سایر فشارها به ایران تلاش می‌کند باقیمانده صادرات نفت ایران را نیز از طریق اعمال فشار به مشتریان برای نخریدن نفت از ایران را به پایان برساند درست با چنین وضعیتی مواجه شده‌ایم.»

او در ادامه با تاکید بر اینکه نمایندگان کنگره راه اشتباه را طی می‌کنند می‌نویسد: تصویب چنین طرح‌ها و لوایحی با نام جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی دقیقا طی کردن مسیری اشتباه است و بوضوح چشم‌اندازهای پدید‌آمده‌ برای دست‌یابی به هرگونه توافقنامه اتمی با ایران را که به مراتب راه مطمئن‌تری برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی است را از بین می‌برد.

پیلار با اشاره به این باور ضمن اشتباه خواندن آن می‌نویسد: خیلی ساده باید بگویم اگر آنها فکر می‌کنند با گذاشتن تحریم روی تحریم می‌توانند ایرانیان را به التماس و رها کردن فعالیت‌های اتمی وادار کنند، تا حالا موفق شده بودند چرا که از خیلی پیشتر کنگره انواع و اقسام تحریم‌ها را علیه آنها اعمال کرده است.
متخصص مسائل امنیتی و اطلاعاتی آمریکا با ذکر اینکه تحریم‌های تازه علیه ایران برای تبدیل شدن به قانون باید در

مجلس سنا نیز تصویب شود و سپس به امضای ریاست جمهوری برسد، در بخش دیگری از مقاله خود آورده است: مقامات ایران هیچ انگیزه‌ای برای اعطای امتیاز ندارند مگر اینکه با طرح‌هایی روبرو شوند که امتیازات در نظر گرفته شده در آن مشخصا و به طور شفاف در برگیرنده لغو تحریم‌ها باشد. از این رو این اقدام نمایندگان کنگره برای تهران به عنوان نشانه‌های بیشتری مبنی بر این تلقی خواهد شد که آمریکا در پی توافق نیست و بلکه تنها به دنبال تنبیه بیشتر ایران از طریق اعمال تحریم‌های بیشتر و نهایتا تغییر رژیم است.

پیلار در ادامه با تاکید بر اینکه این اقدام کشتن هرگونه امید برای رسیدن به توافق و گرفتن هرگونه امتیازی از سوی ایران در عرصه هسته‌ای است می‌نویسد: این اقدام همچنین نشانه روشنی از نوعی دشمنی است که می‌تواند هرگونه انگیزه احتمالی ایران برای ساخت سلاح‌هسته‌ای را تشدید کند.
پل پیلار در پایان مقاله خود آورده است که نمایندگان کنگره آمریکا باید از این اقدام خود احساس شرم کنند و ما همه باید از این کار آنها عصبانی باشیم

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار