|
|
کدخبر: ۳۷۹

نیروهای امنیتی مصر به صورت گسترده در اطراف ساختمان وزارت کشور مستقر شدند تا با هر گونه درگیری احتمالی مقابله کنند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، رسانه‌های خبری مصر اظهار کردند: ده‌ها دستگاه خودروی امنیت مرکزی و تعدادی از خودروهای زرهی و نفربر برای تامین امنیت وزارت کشور مصر در مقابل ساختمان این وزارتخانه مستقر شدند.

از سوی دیگر «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار خویشتنداری و اجرای گفت‌وگوی سیاسی در مصر شد.

وی به خانواده‌های قربانیان خشونت‌های اخیر در مصر تسلیت گفت و تاکید کرد که درگیری راه‌حل مشکل نیست و تنگنای کنونی در مصر باید از طریق سیاسی و گفت‌وگوی اساسی و جامع حل‌ شود.

این مسئول اروپا اظهار داشت که خشونت‌های اخیر در مصر باعثنگرانی‌های زیادی شده است و ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتنداری کرده و به گفت‌وگوی سیاسی و حرکت‌های اعتراضی مسالمت‌آمیز روی آورند.

ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته ارتش به گروه‌های سیاسی برای تحقق خواسته‌های مردمی، عصر امروز به پایان می‌رسد.

محمد مرسی شب گذشته طی سخنانی که از تلویزیون رسمی مصر پخش شد؛ با بیان اینکه ملت مصر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ مسئولیتی را بر گردن وی نهاد، از چنگ زدن خود به قانون و مشروعیت قدرت قانونی سخن گفت و افزود: ملت مصر در انتخابات ۲۰۱۲ به جهانیان اعلام کرد که رئیس جمهور خود را انتخاب کرده است… و بعد از آن ارتش برای اولین بار قدرت را به رئیس جمهور غیر نظامی در تاریخ مصر واگذار کرد.

مرسی با اعتراف به برخی اشتباهات و کوتاهی‌ها در طی مدت ریاست جمهوری خود، افزود: چالش‌های گذشته باقی مانده و روند دموکراسی یک تجربه جدیدی است.

وی با اشاره به اینکه دموکراسی اخیر در مصر به مذاق بعضی‌ها خوش نیامده است، یاد آور شد که برخی جریان‌ها خواستار فساد هستند.

وی با تاکید بر اینکه از قدرت کناره گیری نمی‌کند، از ارتش خواست ضرب‌الاجل اخیر خود را پس بگیرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار