|
|
کدخبر: ۳۸۹۳

نماینده مردم تهران گفت: برکناری مدیری که به اذعان جانشین، اشکالی بر مدیریت وی وارد نبوده تنها به بهانه سیاسی هماهنگی با پیام انتخابات ۹۲، یعنی منافع گروهی و باندی را بر منافع ملی و مصالح مردم ترجیح داده ایم و من متاسفم که این خطای استراتژیک به نام دولت تمام می شود.

به گزارشامید، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر درخصوص ماجرای عزل فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه آزاد گفت: منافع ملی اقتضا می کند هر دولتی که با رای مردم سر کار می آید اگر منصوبین دولت قبل را برای تامین هدفی که برای آن نصب شده اند، مناسب نداند، فرد مناسب تری را برای تصدی آن پست در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت اگر در این زمینه منطقی عمل کند هیچ انتقادی به آن وارد نیست، گفت: اما جانشین آقای دانشجو یعنی آقای میرزاده از نحوه مدیریت و کار رئیس معزول دانشگاه تعریف می‌کند و تصریح می کند که هیچ ایرادی به مدیریت وی وارد نیست و حتی از او ابراز رضایت هم می‌کنند و در مقابل می گوید این برای رعایت پیام انتخابات ۲۴ خرداد است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: این اقدام یک خلف وعده و نقض عهد دوستانی است که مدعی بودند در مسیر اعتدال حرکت خواهند کرد و تصمیماتشان بر مبنای منافع مردم اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: برکناری مدیری که به اذعان جانشین، هیچ اشکالی بر مدیریت وی وارد نبوده تنها به بهانه سیاسی هماهنگی با پیام انتخابات ۹۲، یعنی منافع گروهی و باندی را بر منافع ملی و مصالح مردم ترجیح داده ایم و من متاسفم که این اقدام به نام دولت تمام می شود که حتما مضر به اهداف ذکر شده از سوی آن خواهد بود و یک خطای استراتژیک از سوی آنها است.

توکلی با یادآوری نتایج انتخابات خرداد ماه خطاب به طرفداران دولت با بیان اینکه اکثریت ۹۰ درصدی هم اگر در انتخابات ایجاد می شد حق نداشت که دیکتاتوری اکثریت به راه بیندازد، دولت تنها باید به عهد خود که خدمت به مردم است وفا کند، گفت: شما که اندکی بیش از ۵۰ درصد رای آورده اید به بهانه صدای اکثریت، نباید اراده سیاسی خود را بر اقلیتی که تقریبا به اندازه شما است تحمیل کنید.

وی ادامه داد: بیان چنین سخنانی را برای کشور خوب نمی دانم و به دلایلی که برشمردم آن را خطای استراتژیک دولت می دانم و معتقدم به نفع دولت است که جلوی این دست اقدامات طرفداران و اطرافیان خود را بگیرد چرا که بر خلاف عقلانیت و تدبیر و اعتدال و منطق کارشناسی است.

توکلی هم چنین درباره عزل و نصب های روزهای اخیر در دانشگاه آزاد گفت: اگر فرد و یا افرادی با این زاویه ای که نقد کردم وارد عرصه اجرا شوند طبیعی است که اشتباهاتشان در زیر مجموعه خود تکرار شود.

اظهار بی‌اطلاعی توفیقی چیزی از مسئولیت او در خطای استراتژیک عزل رئیس دانشگاه آزاد کم نمی‌کند

نماینه مردم تهران درباره اظهارات سرپرست وزارت علوم درباره عزل رئیس دانشگاه آزاد گفت: من هنوز با آقای توفیقی در این باره صحبتی نکردم اما ظاهرا در رسانه ها گفته اند که در جریان این برکناری نبوده اند. ایشان به عنوان سرپرست وزارت علوم عضو هیات امنای دانشگاه آزاد هستند و چطور از چنین تصمیم مهمی در حوزه مسئولیت خود اظهار بی اطلاعی می‌کنند.

توکلی در پایان افزود: در هر صورت این اظهار بی اطلاعی سرپرست وزارت علوم چیزی از مسئولیت ایشان در وقوع این خطای استراتژیک کم نمی کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار