|
|
کدخبر: ۴۱۳

مخالفان رئیس جمهوری مصر بعد از سخنرانی وی چادرهای خود را از مقابل کاخ ریاست جمهوری جمع کردند وبه سمت مقر گارد ریاست جمهوری حرکت کردند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، المصری الیوم اظهار کرد: مخالفان محمد مرسی رئیس جمهوری مصر بعد از سخنرانی دیشب وی خطاب به مردم تصمیم گرفتند از مقابل کاخ ریاست جمهوری به محل اقامتش نقل مکان کنند.

براساس اعلامیه ای که مخالفان منتشر کرده اند؛ پس از اصرار مرسی بر ادامه سیاست کوته بینانه خود در قبال اعتراض های مردمی از این پس تحصن خود را از مقابل کاخ ریاست جمهوری به مقابل مقر نیروهای گارد ریاست جمهوری منتقل می کنیم.

مخالفان بعد از صدور این بیانیه بلافاصله به صورت هماهنگ با خودرو و یا پیاده به سمت مقر نیروهای گارد به حرکت در آمدند.

مخالفان محمد مرسی در توضیح علت این جابجایی اعلام کردند؛ مرسی از این پس و بعد از سخنان شب گذشته یک خطر بالقوه برای مصر و شهروندان مصری به شمار می آید از این رو ما در خارج از مقر نیروهای گارد مستقر می شویم تا در صورت مشاهده وی بلافاصله اقدام به دستگیری وی نماییم.

گفتنی است امروز ضرب الاجل ۴۸ ساعته فرماندهی ارتش مصر برای موافقان و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهوری مصر به پایان می رسد و براساس بیانیه ارتش مصر بعد از پایان مهلت ارتش مصر در یک اقدام قانونی و براساس نص قانون اساسی مصر باید زمام امور کشور را به دست بگیرد.

لازم بذکر است محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در آخرین سخنرانی خود ضرب الاجل ارتش را نادیده گرفت و از ارتش خواست روند خود را در اداره امور کشور اصلاح کند و اداره امور سیاسی را به دولت منتخب بسپارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار