|
|
کدخبر: ۴۴۰۷۶

رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی از مردم آمریکا بابت طرح خود درباره خدمات بیمه درمانی موسوم به " اوباما کر " عذرخواهی کرد.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، خبرگزاری فرانسه، " باراکاوباما" رئیس جمهور آمریکا روز گذشته(پنجشنبه) طی اظهاراتی از مردم آمریکا بابت طرح خود درباره خدمات بیمه درمانی موسوم به " اوباما کر " عذرخواهی کرد.

اوباما در مصاحبه خود با شبکه خبری " ان‌بی‌سی نیوز " از کسانی که بیمه خود را به خاطر طرح وی لغو کرده‌ بودند عذرخواهی کرد و گفت: من متاسفم که آمریکایی‌ها به خاطر اطمینان به طرح من در این شرایط به سر می‌برند.

اعتراف اوباما به اشتباه خود در حالی صورت گرفت که پیش از این وی بارها به مردم آمریکا تضمین داده بود که اگر آنها برنامه بیمه درمانی کنونی خود را دوست دارند می توانند آن را تحت برنامه اصلاحات مراقبت‌های بهداشتی که توسط وی امضا شده است، همچنان داشته باشند.

از آن زمان تا کنون هزاران نفر از آمریکایی‌ها اعلامیه‌ای از شرکت‌های بیمه مبنی بر باطل شدن بیمه درمانی خود را دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که کاخ سفید نیز با دفاع از طرح اوباما اعلام کرد که علت ابطال بیمه‌ برخی از مردم آمریکا این بود که شرایط آنها با استانداردهای سختگیرانه‌تر طرح " اوباما کر " همخوانی نداشت و کسانی که بیمه خود را از دست داده‌اند، می‌توانند تحت قوانین جدید، پوشش بیمه‌ای بهتری خریداری کنند.

طرح بیمه خدمات درمانی همگانی، از اصلی‌ترین طرح‌های اوباما در زمان تبلیغ در دور اول و دوم ریاست جمهوری‌اش بود. این طرح اوباما بعد از تصویب در دو مجلس قانون‌گذاری آمریکا لازم الاجرا شد و بعداً به‌شکایت جمهوری‌خواهان به دیوان عالی آمریکا رفت و در آنجا این قانون مطابق با قانون اساسی آمریکا شناخته شد.

انتهای پیام /

اخبار مرتبط

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار