|
|
کدخبر: ۴۵۹۶

موگابه در مجمع عمومی:

رئیس جمهوری زیمبابوه، آمریکا، انگلیس و متحدانش را به دلیل " تلاش برای به دست گرفتن کنترل زیمبابوه و منابع‌اش " سرزنش کرده و به آنها گفت تا " تحریم‌های غیرقانونی و کثیف " خود را لغو کنند.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، ‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت موگابه، ۸۹ ساله، رئیس جمهوری زیمبابوه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: شرم، شرم، شرم بر آمریکا، بر انگلیس و متحدانش. زیمبابوه و منابع‌اش متعلق به مردم زیمبابوه است. لطفا تحریم‌های قانونی و کثیف خود را از کشور صلح دوست من بردارید.

وی گفت، این تحریم‌های اعمال شده از جانب اتحادیه اروپا و آمریکا مغایر با منشور سازمان ملل در خصوص تمامیت ارضی کشور است و آن‌ها را به عنوان ابزار سیاست خارجی برای تاثیر گذاشتن بر تغییر رژیم محکوم کرد.

آمریکا و اتحادیه اروپا پس از انتخاب خشونت آمیز سال ۲۰۰۰ میلادی، تحریم‌هایی را بر شرکت‌های دولتی زیمبابوه و محدودیت‌های سفر را برای موگابه و چند تن از همدستانش اعمال کردند.

موگابه در این سخنرانی به لغو تحریم‌های اتخادیه اروپا علیه شرکت توسعه معدن زیمبابوه که اجازه فروش الماس به اروپا را می‌دهد، اشاره‌ای نکرد.

وی افزود: تحریم‌ها نوعی خصومت و خشونت را علیه دولت زیمبابوه تشکیل می‌دهد. کشور کوچک و صلح آمیز ما هر روز از جانب قدرت‌های بزرگ طماع که خواهان کنترل بر کشورهای دیگر و منابعشان هستند، تهدید می‌شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار