|
|
کدخبر: ۴۶۹۹۵

وزیر کشور گفت: اگر ما پای میز مذاکره نشستیم، به‌خاطر ضعف و انفعال‌مان نیست، بلکه مذاکره را شیوه‌ای برای احقاق حقوق کشور می‌دانیم.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، عبدالرضارحمانی فضلیپیش از ظهر امروز در مراسم معارفه استاندار جدید چهارمحال و بختیاری در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: دولت احمدی‌نژاد هشت سال خدمت کرد و مردم بعد از هشت سال در انتظار نگاه و رویکرد جدیدی بودند.

وی با تقدیر از خدمات علی اصغر عنابستانی استاندار سابق این استان افزود: فعالیت‌‌های آقای عنابستانی راه را برای توسعه چهارمحال و بختیاری توسط آقای سلیمانی استاندار جدید هموار کرده است و آقای سلیمانی با داشتن تجارب متنوع، صداقت و حسن نیت در مسیر سازندگی چهارمحال و بختیاری موفق خواهد شد.

وزیر کشور ادامه داد: ویژگی خاص آقای سلیمانی این است که بومی این استان است و بومی‌بودن و شناخت وی از جغرافیای استان و آگاهی از اولویت‌ها، نقاط ضعف و قوت‌های استان به وی در پیشبرد اهدافش کمک می‌کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی است، تصریح کرد: کشور در اوج فشارها و سختی است، تحریم‌ها باعثشده که هیچ نقل و انتقال مالی در دنیا نداشته باشیم و تقریبا ۵۰ درصد صادرات نفت ما دچار اشکال شده است.

وی افزود: دشمنان در اوج تحریم‌ها به تغییر اساسی در کشور امیدوار بودند و امید داشتند که در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری قضایای ۸۸ را در پهنای جغرافیایی ایران با عمق بیشتر ایجاد کنند و با اتصال مسائل سیاسی و اقتصادی موضوع را اجتماعی کرده و کشور را دچار اختلال سازند اما ملت و مردم ایران با تدابیر خود انتخابات را باشکوه تمام رقم زدند.

وی به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: ۱۳ آبان نشان دیگر اقتدار ملت ایران بود و به دشمنان نشان داد اگر ما پای میز مذاکره نشستیم بخاطر ضعف و انفعالمان نیست بلکه این حرکت ما یک شیوه برای پیگیری احقاق حق ملت است.

به گفته وزیر کشور راهپیمایی عظیم مردم در نقاط مختلف کشور در ۱۳ آبان نشان‌دهنده منفعل نبودن ملت بزرگ و آگاه ایران اسلامی بود.

وی در ادامه به دو اولویت مهم کشور در حوزه‎های سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: در حوزه سیاسی موضوع و اولویت مهم وحدت و انسجام است، هر بینش سیاسی و هر سلیقه سیاسی باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد.

مقام عالی وزارت کشور افزود: در حوزه اقتصادی باید تولید را مبنا قرار داد، اقتصاد ما وابسته به نفت است و هنوز نتوانسته‌ایم وابستگی به نفت را کاهش دهیم.

رحمانی فضلی گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه مستقیم و غیرمستقیم داریم و حتی اگر بتوانیم در شرایط بسیار خوب نفت را مجددا با قیمت خوب بفروشیم، ۸۵ درصد پولی که به دست می‌آوریم، صرف هزینه‌های جاری شده و ۱۵ درصد باقیمانده رشد هشت درصدی پیش‌بینی شده در برنامه پنجم توسعه را محقق نمی‌کند.

وی به راهکارهای بهبود وضعیت کشور اشاره کرد و گفت: سه راهکار برای بهبود وضعیت کشور وجود دارد که مهم‌ترین آن تجهیز منابع برای تولید است، با تجربه‌ای که از چهارمحال و بختیاری و مسئولان به وجود آمده، مسئولان باید به دنبال تجهیز منابع مالی و جذب سرمایه از بیرون از استان باشند.

وزیر کشور بهره‌وری را عامل دوم بهبود وضعیت کشور دانست و افزود: بهره‌وری در کشور ما بسیار پایین است و باید سعی کنیم در استان بهره‌وری را با اتخاذ تصمیم درست و اولویت‌بندی پروژه‌ها بالا ببریم.

رحمانی فضلی به راهکار سوم برای بهبود وضعیت کشور اشاره کرد و گفت: کاهش مصرف راهکار سوم است و باید در مصارف شخصی و دولتی ۲۰ درصد کاهش مصرف داشته باشیم.

وی درباره به‌کارگیری نیروها در پست‌های مدیریتی اظهار کرد: استاندار باید با تفکرات مختلف کار کند و با حفظ اعتدال نیروهای معتدل، کارآمد، باتجربه و پاک‌دست را به کار گیرد.

وزیر کشور تکیه به نیروهای مردمی را رمز موفقیت در این راستا دانست و گفت: در هر امری که به مردم تکیه کنیم بی‌شک به موفقیت دست پیدا می‌کنیم، استاندار جدید نیز با تکیه بر نیروهای مردمی تعامل با امام جمعه و نمایندگان مجلس زمینه رشد و توسعه این استان را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری فارس با حضور وزیر کشور، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، مجمع نمایندگان استان در مجلس، مدیران کل و قشرهای مختلف مردم استان چهارمحال و بختیاری در نشستی از زحمات علی‌اصغر عنابستانی تقدیر و قاسم سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار جدید این استان معرفی شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار